Student a prace

• (neregistrovaný)

15. 6. 2006 10:36

Dobrý den, mám takový menší zapeklitější případ. Do 31.5.2006 jsem byla zaměstnána na HPP a mezitím ještě studovala. 1.6.2006 jsem VŠ dokončila a od 12.6.2006 jsme opět nastoupila do nové práce. Chci se zeptat, zda v období od 1.6.2006 - 11.6.2006 jsem pořád ještě student.
    Něco mi totiž pořád vrtá v hlavě, že do 31.7.2006 jsem pořád ještě studentem. Děkuji Vám za Váš názor a přeji dobrou noc.
    Petra

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 6. 2006 11:40

Jiřka (neregistrovaný)

Re: Student a prace
      Kdy jste skládala závěrečnou zkoušku, toho 1.6.? Nebo byly státnice už v květnu? Studentem jste totiž ještě měsíc po měsíci, ve kterém bylo studium řádně ukončeno (státnicemi), pokud v něm (v tom další měsíci) nejste zaměstnána po celý měsíc (tzn. od prvního do posledního dne).

• 15. 6. 2006 11:44

Petra (neregistrovaný)

Odpověď paní Jiřce
      Státnice jsem skládála 1.6.2006 - jestli Vás můžu poprosit i odkaz na příslušný paragraf v zákoně. Děkuji
      PS: Nepochopila jsem nějak Vaši odpověď.

• 15. 6. 2006 12:02

Jiřka (neregistrovaný)

Re: Odpověď paní Jiřce
      Vychází se ze Zákona i státní soc. podpoře 117/1995, pro Vás hlavně §14, kde je právě ta definice, do kdy je student VŠ považován za nezaopatřené dítě. Na tento zákon pak odkazuje i zákon o daních.
      Jestliže jste závěrečnou zkoušku konala 1.6., pak jste 1.6. byla ještě studentem. Takže po celý měsíc červen platí stav k prvnímu dni, tedy v červnu jste považována za studenta, ať už jste měla zaměstnání nebo neměla. A následující měsíc, v červenci, byste měla statut studenta jen tehdy, pokud byste nebyla po CELÝ měsíc zaměstnána a ani po celý měsíc nebyla v evidenci ÚP. Pokud jste, jak píšete, nastoupila v průběhu června do zaměstnání a to trvá a bude trvat až do konce července nebo déle, pak v červenci už nemáte statut studenta, protože jste v tom měsíci vykonávala výdělečnou činnost CELÝ měsíc.