Re: zpětné uplatnění nákladů - kolik let
Máte už uzavřený rok 2005? Jestli ne, můžete tam dát r.2005. Jestli už máte uzavřeno, tak buď zaúčtujete jako nedaňový náklad pojistné za r.2003-2005, nebo podáte dodatečné přiznání k dani z příjmů. Záleží na vás, zda jde o velkou částku neuplatněných nákladů v porovnání s prací, která by s dod.přiznáními byla.
*** Jen malá poznámka k dotazu: to, že firma neplatila, ještě nemusí znamenat, že to nemá zaúčtovné v nákladech a závazcích. Raději se na to podívejte. Pokud je to tak, že úplně na tuhle povinnost zapomněla, pak na moji poznámku zapomeňte .-)) ***
Já tu jsem nová účetní a zjistila jsem, že na to prostě minulá účetní zapomněla. Do roku 2005 jsem to ještě zvládla zaúčtovat do nákladů. Ale co ty roky 2003,2004 - na jaký účet to mám dát? To vážně nejdou žádný náklady uplatnit zpětně? Vím, že DPH nejde, ale myslela jsem, že náklady jdou :o)
Na jaký účet? Asi na nějaký nedaňový 52x . Případně by šlo i 548x .
Do daňových nákladů r.2006 to opravdu dát nemůžete. Cesta vede bud přes dodatečné přiznání za 2003+2004 (ale je to dost práce) nebo to nechat být. Jak už jsem psala, záleží na částce, o níž jde.
Souhlasím, dala bych na účet, který pro toto pojištění používáte (já 527) ale s analytickým rozlišením pro nedaňové nákl., aby se to nezapomělo za tento rok vyloučit při závěrce z daňových nákladů. Jana F.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 6. 2006 15:10