Pro gravera - potřebuji ještě radu

  • (neregistrovaný)

    23. 6. 2006 22:36

    Dobrý večer, před týdnem jsem psala dotaz jak postupovat, když mi byl přes e-shop zaslán mobil bez baterie. Radil jste mi, abych nereklamovala, ale mobil zaslala zpět. Celý týden jsem se do e-shopu snažila dovolat /marně, telefony nezvedají/, posílala jsem e-maily /taky bez odezvy/. Do 14 dnů můžu dle zákona odstoupit od smlouvy, v pondělí jim mobil pošlu zpět. Už jsem přemýšlela i nad tím, že si koupím jinou baterii, ale přišla jsem na to, že i zástrčka nabíječky mobilu nepasuje do našich zásuvek. Mobil tedy určitě vrátím a jsem rozhodlá v případě potřeby se o peníze i soudit. Má nějaký smysl, abych před vrácením mobilu si ho vyfotografovala /hlavně zástrčku nabíječky, která
    zřejmě není určena pro český trh/????? Mám zaslat společně s mobilem jednoduchý dopis, že odstupuji od smlouvy a žádám o vrácení peněz, nebo se mám více rozepsat????? Podle zákona mám nárok na vrácení peněz do 30 dnů, a pokud mi je nevrátí, tak mi nezbyde nic jiného než jít za právníkem a soudit se.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 6. 2006 23:24

      Eva M. (neregistrovaný)

      Re: Pro gravera - potřebuji ještě radu
      Nejsem graver, ale v podobných případech, kdy protistrana dělá mrtvýho brouka a nereaguje, se mi vyplatilo poslat reklamovanou věc doporučeně s popisem problémů a s douškou, že kopie dopisu včetně fotodokumentace je zároveň zasílána Sdružení na Ochranu Spotřebitele ;-) Na základě takového dopisu byla reklamace vyřízena velmi rychle a ochotně :-)

    • 24. 6. 2006 11:32

      graver (neregistrovaný)

      Re: Pro gravera - potřebuji ještě radu
      >>přišla jsem na to, že i zástrčka nabíječky mobilu nepasuje
      >>do našich zásuvek. Mobil tedy určitě vrátím a jsem
      V tom případě bych měl pochybnost o homologaci pro český trh a obrátil bych se na Státní zkušebnu. Svůj úmysl bych prodejci sdělil - jistě to podpoří jeho ochotu ke spolupráci, protože by se jim mohlo stát, že po takovém humbuku už neprodají ani kousek.
      >>rozhodlá v případě potřeby se o peníze i soudit. Má
      >>nějaký
      >>smysl, abych před vrácením mobilu si ho
      >>vyfotografovala
      >>/hlavně zástrčku nabíječky, která
      >>zřejmě není určena pro český trh/????? Mám zaslat
      Já bych to udělal.
      >>společně s mobilem jednoduchý dopis, že odstupuji od
      >>smlouvy a žádám o vrácení peněz, nebo se mám více
      >>rozepsat????? Podle zákona mám nárok na vrácení peněz
      Důvod, proč odstupujete od smlouvy, rozhodně uveďte.
      >>do 30
      >>než jít za právníkem a soudit se.
      Ještě předtím zkuste publicitu - možností je dost. Taky bych je upozornil, že pokud nevrátí peníze včas, odpovídají za újmu, kterou vám tím způsobí. Prostě kolem sebe trochu kopejte - tyhle případy většinou nekončí tak, že by vám nevrátlili peníze.

      >...poslat reklamovanou věc doporučeně s popisem problémů a
      >s douškou, že kopie dopisu včetně fotodokumentace je
      >zároveň zasílána Sdružení na Ochranu Spotřebitele ;-)
      SOS je bohužel jen o málo bezzubější organizace, než ČOI (která má aspoň nějaký legální status, zatímco SOS je na úrovni Svazu zahrádkářů). Máte-li podezření, že věc není schválena pro český trh, obraťte se na instituci, která se tím má zabývat. Při patřičné publicitě by to mohlo skončit i tak, že ještě budou muset brát zpět i to, co už prodali. Jinak souhlasím s Evou - popište jim, co všechno uděláte, když nebudou hodní. Jen upozorňji na jednu věc - u těchto firem to není epizoda - mají na takovém stylu podnikání založen celý byznys. Nejste první případ a oni moc dobře ví, co můžou.

    • 24. 6. 2006 17:55

      Blanka (neregistrovaný)

      Re: Pro gravera - potřebuji ještě radu
      Moc díky za rady.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).