Re: proškolení řidičů fir. aut
Pokud to zaměstnanec nemá v pracovní smlouvě - řízení, tak žádné lékařské potvrzení mít nemusí, jedině pokud by měl věk, pro který to vyžaduje zákon i od všech ostaních. Co se týká školení, tak jsou 2 protichůdné názory - jeden, který má kolega (souvisí to s názorem, že řízení auta není výkon práce pro zaměstnavatele, takže není proč školit) a druhý, že se školit musí.
Re: proškolení řidičů fir. aut
Lékařské potvrzení stejně mít musíte, záleží na zatřídění prací jak často. Podle nového zákona musíte mít lék.potvrzení u sebe řidič nad 60 let.
Re: proškolení řidičů fir. aut
Je pochopitelné, že se každý bezpečák jistí, ale (pokud ten montér neřídí náklaďák) napište mi který odstavec Vámi uváděného zákona toto nařizuje. Pokud jsou rozdílné názory na školení, tak na zdravotní prohlídky jsou jednoznačné - pokud nejsem šofér z povolání nebo neřídím náklaďák, tak zdravotní prohlídku nepotřebuji.
Re: proškolení řidičů fir. aut
Toto je sdělení ze stranek www.bozpinfo.cz:
Je školení řidičů povinné i v případě, že zaměstnanci nejsou řidiči z povolání a nepřepravují více osob?
Pokud se týká zaměstnanců, kterým byl osobní automobil pouze svěřen ke služebním jízdám a tito nemají se zaměstnavatelem řízení osobního automobilu sjednáno ani jako druh práce podle pracovní smlouvy ani např. jako druh práce ve vedlejším pracovním poměru, pak na tyto zaměstnance se vztahuje pouze obecné ustanovení § 132a zákoníku práce o prevenci rizik, kdy zaměstnavatel musí vyhodnotit rizika, s kterými přicházejí při výkonu pracovní činnosti do styku a k tomuto přijmout přiměřená opatření, a to jak třeba formou školení nebo lékařských prohlídek. Za rozsah a četnost těchto školení si odpovídá zaměstnavatel sám ve smyslu své obecné odpovědnosti za bezpečnost a ochranu zdraví při práci podle ustanovení § 132, 132a a 133 zákoníku práce. Zaměstnavatel také musí v souladu s nařízením vlády č. 168/2002 Sb. vydat místní provozní bezpečnostní předpis, kterým se stanoví pracovní a technologické postupy pro bezpečné provozování dopravy, bezpečnost provádění jednotlivých pracovních operací s ohledem na zvláštnosti pracoviště a pracovní prostředí, na možné ohrožení zaměstnanců povětrnostní situací a na pravidla dorozumívání mezi zaměstnanci při pracovních operacích a v tom by měl kromě minimálních požadavků uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení vlády zohlednit i všechny svoje požadavky z pohledu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. V tom se mu samozřejmě meze nekladou, za bezpečnost a ochranu zdraví při práci odpovídá výhradně zaměstnavatel a co on si stanoví, to bude platit.
Zpracovala JUDr. Eva Dandová
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
29. 6. 2006 12:06
Můžete mi prosím někdo poradit co vše je potřebné vyřídit, když zaměstnanec jezdí na montáže služebním autem? Musí mít potvrzení od lékaře a proškolení řidičů? Slyšela jsem, že podle nových pravidel musí mít lék. potvrzení, ale nevím kde to mám v zákoně přesně najít.
Kolega mi také tvrdí, že pokud zaměstnanec nemá přímo v pracovní smlouvě, že bude řídit služební vozidlo, takže není nutné školení řidičů.
Děkuji Jana