Roční zúčtování a odpisy na děti

• (neregistrovaný)

14. 7. 2006 8:47

Pracuji jako zaměstnanec velké firmy, kde mi roční daňové přiznání zpracovává externí účetní firma. Za rok 2005 jsem neobdržel roční zúčtování a případný přeplatek daní s odůvodněním, že jsem nedodal všechny potřebné doklady. Na žádost svého nadřízeného, který zprostředkovává vzájemný styk mezi mnou a účetní firmou jsem dodal doklady svých příjmů za období před nástupem do zaměstnání u této firmy – byly to doklady o ukončení mé evidence na úřadu práce a potvrzení bývalého zaměstnavatele (potvrzení o zdanitelných příjmech), samozřejmostí byl rovněž zápočtový list. Přes tyto doklady mi nebylo roční zúčtování provedeno a zpětně jej prý nelze požadovat, důvody proč nebyly zmíněné doklady zpracovány mi rovněž nebyly vysvětleny.
    Při dohledávání ročního zúčtování jsem odhalil další nesrovnalost v účetnictví – odečet na děti. Mám v péči nezletilého syna a požadovaný odečet jsem uplatnil u svého zaměstnavatele, doložil rozsudkem soudu o svěření do péče a rodným listem dítěte. Jiné doklady nebyly pokud vím požadovány. Přesto se položka odečet na děti v mé výplatní pásce neprojevuje a dotazem u zprostředkovatele u naší firmy jsem zjistil, že účetní o dítěti vůbec nevědí (!).

Nepředpokládám ze strany zaměstnavatele ani účetní firmy úmysl, zajímá mne jak mohu tyto skutečnosti uvést na pravou míru a domoci se svých práv a případného doplacení mzdy. Na předání požadovaných dokladů pochopitelně žádné potvrzení nemám a je-li na mě důkazní břemeno, situace je asi neřešitelná. Ve všech předchozích zaměstnáních jsem byl účetním firmy upozorněn na případné nedostatky, v jednom případě kdy firma již neměla z časových důvodů možnost vyúčtování provést mi byly podklady předány s odkazem, ať si vše zařídím sám na finančním úřadě.

V tomto případě jsem upozorněn nebyl a ani mi nic nebylo předáno ke zpracování.

Děkuji za rady a informace.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 7. 2006 9:40