Zřizovací výdaje

  • (neregistrovaný)

    27. 7. 2006 8:46

    Dobrý den,
    1.naše společnost koupila nemovistosti a pozemky od jiné společnosti, o vše se staral právník, který si naúčtoval 2mil.Kč. Jednatel to chce dát jako investici (výdaje spojené s pořízením). Nevím, jak to zaúčtovat a jak se to odepisuje?
    2.Koupila strojní zařízení jako celý blok za hodnotu 20mil. Kč, k tomu mají seznam majetku, ale není tam kolik stálo, které zařízení. Jak mám udělat odpisy.
    3. Společnost zaplatila 5 mil.Kč, bývalým majitelům, za to, že nebudou 5 let podnikat ve stejném oboru. A s tím si také nevím rady, jak zaúčtovat.

    Jsou to dost nespecifické záležitosti, a naše daňová poradkyně má měsíc dovolenou. Budu Vám vděčná za každou radu, která mi pomůže, předem všem děkuji..

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 7. 2006 13:12

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zřizovací výdaje
      ***
      1. Ano, patří to do ocenění investice. Správně bystě měli tyhle právní služby "přiúčtovat" k tomu majetku, kterého se týkají
      2. Pokud se bude jednat o soubor, pak se musíte držet §26/2 ZDP
      3. Tak to taky nevím - s tím jsem se ještě nesetkla. Toto bude asi koupená společnost a tím se chrání proti konkurenci, že? Ale jak to dostat do nákladů mě vůbec nenapadá ***

    • 27. 7. 2006 15:30

      Marus (neregistrovaný)

      Re: Zřizovací výdaje
      Je lepší zaúčtovat majetek jako soubor, nebo na jednotlivé položky (je jich hrozně moc) byla to příloha kupní smlouvy, některé položky mají 0 zůstatkovou hodnotu. Naše účetní poradkyně říká, že když to uděláme jako soubor jsou s tím do budoucna problémy, když se chce něco vyřadit, ale na druhou stranu, když za to zaplatili částku jako za celý blok, tak nemám vůbec tušení jak bych to rozepsala na jednotlivé částky, jsem z toho zoufalá, paní bdm, poraďte mi ještě, prosím:-)

    • 27. 7. 2006 15:56

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zřizovací výdaje
      *** Soubory mají své výhody i nevýhody - jednak je nemůžete tvořit, jak se Vám zamane - vždy je třeba se držet toho §26/2. Nevýhodou je to, co Vám paní poradkyně řekla - částečné vyřazování, opravy, TZ,.. Výhodou je, že se můžete při souboru dostat do lepší odpisové skupiny u předmětů, které by se odepisovaly déle. Ale podle mě je třeba dostat se k těm jednotlivým prodejním cenám.***

    • 27. 7. 2006 22:23

      marus (neregistrovaný)

      Re: Zřizovací výdaje
      No jo, ale jak to všechno ocenit, jsou to seznamy na několik stránek. Jak se mám dostat k ceně, za jednotlivé položky?Zoufalství mě ovládá:(

    • 27. 7. 2006 23:27

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Zřizovací výdaje
      *** Když já nevím, co tam všechno máte za majetek. Pokud by se to celé se dalo definovat jako soubor, pak stačí ta celková cena. Tu definici máte v tom §26/2 a pak dále §61 Vyhlášky 500 ***

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).