ZÁRUČNÍ LIST-Reklamace, prosím o radu

  • (neregistrovaný)

    2. 8. 2006 20:15

    Prosila bych o radu. Jde mi reklamaci telefon. přístroje
    (Telepoint-partner).
    Problém je v tom, že mám pouze platný záruční list,
    ale doklad-účet ne (zřejmě jsem ho omylem vyhodila).
    Mohu i tak uplatnit vadu výrobku?
    V kladném případě bych potřebovala vědět,
    čím (jakým odstacem,článkem zákona) mohu
    toto zdůvodnit.
    Děkuji za jakoukoliv odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 8. 2006 21:45

      anonymous (neregistrovaný)

      Re: ZÁRUČNÍ LIST-Reklamace, prosím o rad
      Klikněte si nahoře na Právo a potom na Ochrana spotřebitele.

    • 2. 8. 2006 22:36

      Antonie (neregistrovaný)

      Re: ZÁRUČNÍ LIST-Reklamace, prosím o rad
      Děkuji za vaši zprávu, pro případ, že tato otázka někoho zajímá
      jsem tam našla toto:

      "Musím při reklamaci mít prodejní doklad ("paragon")?"

      "De iure ne, de facto to může být nezbytné. Žádný zákon vám tuto povinnost neukládá, musíte ale prodejci dokázat, že jste věc koupil u něj, resp. kdy. Toto můžete doložit i pomocí svědků, prodejce to ale nemusí uznat a pak nezbývá, než se soudit. Skutečnost a datum prodeje můžete doložit např. také záručním listem, pokud vám byl vystaven. I v tomto případě však ještě zůstává problém doložení kupní ceny pro případ odstoupení od smlouvy. Prodejce je ale u spotřebního zboží (nikoliv u služeb) dle §11/2 Zák. o cenách povinnen uchovávat cenovou historii 3 roky a mimo to má možnost zjistit cenu z účetních dokladů, jejichž uchování mu předepisuje zákon o účetnictví. Dobrou vůli k prokázání ceny však nelze předpokládat."

    • 3. 8. 2006 6:44

      graver (neregistrovaný)

      Re: ZÁRUČNÍ LIST-Reklamace, prosím o rad
      Paragon mít nemusíte, záruční list stačí. To, co je uvedeno zde na serveru, už sem nemusíte kopírovat - každý si to jistě umí najít.

    • 3. 8. 2006 8:21

      Antonie (neregistrovaný)

      Re: ZÁRUČNÍ LIST-Reklamace, prosím o rad
      Děkuji Vám Gravre za info i instrukce.
      Pěkný den všem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).