Re: Výpočet mzdy, DPČ
Znamenalo by to, že Vám bude zdaněna mzda, tento formulář se podepisuje současně s DPČ (stejný datum), jinak popiště blíže co máte na výplatní pásce, také mi to vychází jinak, než jste uvedla.
>
>Na výplatní pásce mám zálohovou daň 1580 Kč (počítanou
>ze základu 7900 Kč).
>SP: 715 Kč
>ZP: 403 Kč
>
>
Nevím z jakého důvodu vám spočítali 20% daň. Pokud jste podepsala prohlášení, tak je to špatně. Být vámi, tak se jdu zeptat, proč to tak je. Ze 7900 vám měli strhnout 12%, tj. 948 Kč, ty pak ponížit o daňovou slevu na poplatníka 600 a popř. o další slevu na studenta. Tzn. že vaše daň by byla 948 - 600, tj. 348, a čistá mzda 7814 - 348 = 7466
>
Mluvila jsem s účetní a ta mi řekla, že moje přiznání nemá. Nevím tedy, jaký papír jsem podepisovala nebo jaký je pořádek u účetní. Ale chtěla jsem se zeptat, jestli je možné se k těm penězům, o které jsem ne vlastní vinou přišla, ještě nějak dostat? Třeba při ročním zůčtování.
Děkuji za odpověď.
Pokud mzda byla zdaněna touto zálohovou daní, pak zaměstnanec podává po skončení roku přiznání, kde uvede všechny příjmy, daněné zálohovou daní a všechny zálohové daně, doloží případně potvrzení o studiu a uplatní všechny slevy zpětně a vše ve vyrovná. Pokud tam ale budete ještě pracovat, podepište to prohlášení (případně dodejte potvrzení o studiu), aby Vám to příště zdanili dle tabulek a uplatnili slevy.
Když podepíšete prohlášení, znamená to pro vás, že se vám strhává zálohová daň, která je při vašem výdělku nižší (12%) než daň srážková 15 %. Navíc když do 31. 3. 07 podáte daňové přiznání, tak vám ji finančák vrátí. Navíc si při podpisu prohlášení můžete uplatnit slevu na dani na poplatníka, tj 600 kč, a pokud jste student a předložíte potvrzení o studiu, tak i slevu na studenta.
Jen pozor na to, že toto prohlášení můžeze mít podepsáno jen u jednoho zaměstnavatele, takže pokud máte víc brigád, tak jej podepište tam, kde máte největší příjem.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 8. 2006 12:36
Dobrý den,
jsem studentka a mám podepsanou dohodu o pracovní činnosti. V minulé měsíci byla moje hrubá mzda 8934 Kč a čistou mzdu jsem dostala 6011 Kč. Podle mzdových kalkulaček dostupných na internetu by moje čistá mzda měla být asi o 1500 Kč vyšší. Můžete mi někdo, prosím, poradit, kde je chyba.
Děkuji.