Dárky pro zákazníky

  • (neregistrovaný)

    28. 8. 2006 12:11

    Prosím moc o radu. Majitel firmy se rozhodl odměnovat naše zákazníky drobnými dárky za odběry zboží podle různé výše. Jak tyto dárky zaúčtovat (dostat je do nákladů)? Díky Táňa.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 8. 2006 12:35

      Docent (neregistrovaný)

      Re: dárky pro zákazníky
      Pokud se trefíte do této definice:
      "reklamní nebo propagační předmět, který je označen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, pokud jeho pořizovací cena bez daně nepřesahuje 500 Kč, a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně", pak to můžete účtovat jako spotřebu reklamních předmětů buď na 501, případně na 518 a nepodléhá to ani DPH na výstupu.

    • 28. 8. 2006 14:38

      Docent (neregistrovaný)

      Re: dárky pro zákazníky
      Pak jsou dvě možnosti:

      a) buď se jedná o naturální dary, tedy dodanit DPH (pokud jste si ho na vstupu uplatnili) a vyjmout z nákladů daňových.

      b) nebo se jedná o tzv. naturální bonusy (k tomu se přikláním jako k pravděpodobnějšímu) a u nich je problematika složitější, proto vás odkazuji na stránky MF ČR, konkrétně na
      http://ipsrvrd.i-projekt.cz/cps/rde/xchg/SID-3F57FEFA-7AB649B6/cds/xsl/219_3992.html?year=

      ne že bych vám s tím rád neporadil, ale jak uvidíte, jsou tam různé možnosti a nejdřív se v tom musíte zorientovat sama, co je váš případ :-).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).