Re: neuznaná reklamace
Na odstoupení od smlouvy samozřejmě nárok máte, vaším problémem ale je, že prodávající odmítá splnit svou zákonnou povinnost. V tom případě bohužel opravdu nezbývá než se soudit.
To, že přišel telefon do servisu poškozený, je problém prodejce - vy jste ho předal nepoškozený. Předpokládám, že v předávacím protokolu u poškození nic není.
Pokud ovšem reklamujete do půl roku od zakoupení, předpokládá se, že věc měla vadu už při převzetí a je to prodejce, kdo musí prokazovat opak.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
30. 8. 2006 19:31
Po třetí záruční opravě u telefonu NOKIA jsme žádali o odstoupení od kupní smlouvy, protože se opakovala ta samá závada. Telefon se samostatně vypínal. V obchodě nic nenamítali, že ho pošlou do servisu k posouzení. Za dva týdny nám vzkázali, že "reklamce je vyřízená". V prodejně nám bylo sděleno (písemně ze servisu), že telefon přišel do servisu rozbitý, mechanicky, a prý to mohla být skrytá trhlina, kterou nebylo vidět. Odmítá s námi jakékoli diskuse o odstoupení od kupní smlouvy. Ten názor zastává i majitel obchodu.
Nevím co mám dělat. Evidentně telefon nebyl mechanicky poškozen. Při přebírání do opravy by se nato muselo přijít. V reklamačním zápisu není žádná zmínka o poškozeném telefonu. Je tam uvedenou, že se samostatně vypíná a žádáme o odstoupení od kupní smlouvy. Kdo a kde telefon rozbil, nebo někomu upadl, nikdo neví a já jako zákazník to odnesu. Opravdu je to u nás tak jednoduché? Že může obchod říci, "my jsme to neudělal"i a hotovo? Nebo já mám pracně hledat a platit draze advokáty a soudy, aby se dokázalo že jsme opravdu bez viny? Kdo může donutit majitele obchodu, aby se tím vážně zabýval.
Pro upřesnění telefon používala manželka, tím že pořád ležel na poličce v kuchyni, nebo v její kabelce, když šla do města.
Děkuji za každou dobrou radu.
Ing. Gabriel Pápay Jihlava