Re: nemocenská
Na každé změně smlouvy se musí obě strany dohodnout, pokud se nedohodnou (nepodepíší dohodu) změna je neplatná a platí stávající smlouva. Ale nevím proč teď chtějí,aby jste podepsala změnu místa výkonu práce a sídla firmy, nejsem sice odborník, ale jako zaměstnavatel bych to nechala až budete chtít po mateřské a rodičovské nastoupit opět do práce. Zřejmě Vám prostě chtějí dát výpověď, ale to nemohou když jste na nemocenské. A jelikož jste samoživitelka s dětmi je v zákoně ještě něco u výpovědi, podívám se a níši Vám.
Takže koukněte se na par.46 odst. 2a) ZP, ale spíš Vám situaci vyřeší par.48 odst.1 d) ZP, zaměstnavatel nemůže dát výpověď zaměstnankyni těhotné, na mateřské a rodičovské dovolené. Být Vámi pracovní poměr sama neukončuji a počkám až po rodičovské dovolené (kvůli případné další mateřské)
Nejsem tedy odborník, ale snad jsem Vám alespoň trochu pomohla.
V dopise píší že je z organizačních důvodů a ještě mi chcou změnit i funkci kterou jsem vykonávala. Tak myslíte že na dopis nemám reagovat a výpověď tedy dost nemůžu?
Přečetla jsem si §49 ZP, kde se píše že zákaz výpovědi dle par.48 se nevztahuje na výpověď pro organizační důvody v § 46 odst.1 písm. a a b. což je: ruší-li se zaměstnavateo nebo jeho část, přemísťuje-li se zaměstnavatel nebo jeho část. Což Vása asi nepotěšilo. Být na Vašem místě a znát tyto skutečnosti podepíši změnu prac. smlouvy a výpověď podám až při ukončení rodičovské dovolené, pokud Vám nové místo výkonu práce nebude vyhovovat. Pokud by jste totiž byla nezaměstnaná neměl a by jste nárok an další mateřsko dovolenou. Vše promyslete.