Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti

• (neregistrovaný)

7. 6. 2016 15:51

Dobrý den
    Chodil jsem tento  na vysokou školu do prváku. Rozhlodl jsem se přejít na jiný obor a proto jsem do školy v druhém semestru přestal chodit. Asi za 14 dní jdu na přijimačky na jinou vysokou školu. Protože jsem měl volno, začal jsem chodit na brigádu(dohoda o provedení práce na 300h). Dneska jsem vyplňoval Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. A nevím co mám naosat v bodě 2d, kde se píše o studiu. Políčko jsem nevyplňoval. A co jsem se připravil tím, že jsem nevyplnil že studuji. Budou mě strhávat nějakou daň z výplaty? A nebo jaké potvrzení o studiu mám donést?
    Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 6. 2016 9:43

Lada (neregistrovaný)

Sleva na studenta činí 335 Kč měsíčně. Pak je tu ještě základní sleva na poplatníka ve výši 2070 Kč měsíčně - tu sis doufám uplatnil, protože na tu mají nárok všichni zaměstnanci a nemusí to ničím prokazovat. Pokud měsíční odměna z dohody je v takové výši, že z ní vypočtená daň je menší než 2070 Kč, tak při uplatnění slevy na poplatníka máš daň nulovou a slevu na studenta si tím pádem už ani uplatňovat nepotřebuješ.

• 8. 6. 2016 16:54

Franta (neregistrovaný)

Děkuji za odpověď
      Mě navigovala paní, která má na starost finance. Jen jsem zaškrkl abych uplatňoval tuto slevu ( Podle § 35ba odst. 1 písm. a) a § 35d odst. 2 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), slevu na dani na poplatníka na zdaňovací období nebo uvedenou část zdaňovacího období:)
      A pak jsem zaškrkl v římské dvě bod a to je současně neuplatňuji za stejné zdaňovací období ani za stejný kalendářní měsíc zdaňovacího období a) nárok na slevy na dani podle § 35ba zákona u jiného plátce daně a že současně na stejné období kalendářního roku jsem nepodepsal(-a) u jiného plátce prohlášení k dani3 );