Dobrý den,
v DE daníte obdržený příjem, tedy to, co Vám skutečně dojde na BÚ, je možné že v případě kurzových rozdílů zůstanou některé pozice na Vašich FV otevřené ( budou se jevit jako nedoplatek / přeplatek ) pokud je vyvedete, musíte evidovat kurzové rozdíly obdobně jako v účtu, jsou tedy výdajem / příjmem na podnikání v DE ( podle toho, zda kurzový rozdíl dělá zisk / ztrátu )
Děkuji, nejsem odborník, ale myslela jsem, že DE nevedu. Uplatňuji výdaje paušálem (procentem). Ale nejspíš to bude stejné. Chtěla jsem právě danit skutečně obdržený příjem na BÚ v korunách, ale tím pádem to nikdy nebude souhlasit s fakturami. Kurzové rozdíly tam v průběhu roku právě jsou.
Dobrý den,
ano, omlouvám se já jsem tu informaci o uplatnění % - tem v DE nějak nevzal na vědomí... jinak jistě, sečtete si skutečný ( inkasovaný ) příjem v DE, a dáte si příslušné % to paušálu.
Otevřené to sice zůstane ale v DE jde skutečně o příjmy i když vystavíte v DE fa za 1.mil a zaplatí vám 0,5 mil, příjmem je pouze inkasovaná část, obdobně pokud tratíte nebo naopak získáte z kurzového rozdílu, při faktickém připsání platby ( úhrady FV ) na BÚ.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Historie čerpacích stanic: Víte, že než vznikly, prodávalo se palivo v lékárnách?
Další vysoká pokuta za švarcsystém, po programátorech si úřady vyšláply na kadeřnice
Konec drahého tankování? Vláda zavádí stropy a zlevňuje naftu
Nová povinnost firem už běží: Registraci zaměstnanců usnadní jednoduchý dotazník
OSVČ v časové pasti: Některé musí podat přehled už do 8. dubna
ČSSZ upozorňuje: Navazující zaměstnání se nově hlásí jinak
8. 2. 2017 22:03