kolejiště železniční vl-dotaz nájem
Bohužel nejsem kompetentní Vám v této zapeklité situaci radit, ale jelikož vidím, že máte v majetku kolejiště, tak jsem si dovoluji Vám položit otázku: je podle Vašeho názoru pronájem kolejiště nájmem nemovitosti? Máme s tím problém ohledně DPH.
Děkuji
Re: Rušení části kolejiště železniční vl
*** :-) Ale i ten názor je třeba o něco opřít :-) TZ je i rekonstrukce, kterou se mění technické parametry (§33/2). A to, co tam provádíte, je rekontrukcí? Spadá to do definice TZ? Je to taková změna na majetku? Pokud ano, tak dle V500/§47/1/f je součástí ocenění TZ i vyřazení a úpravy toho stávajícího ***
Re: Rušení části kolejiště železniční vl
no a to je právě to, co se chci zeptat...mám 100 kolejí...20 metrů dám pryč...a aby těch zbývajících 80 metrů bylo funkčních, tak se musí přiělat 2 pražce a jedna výhybka...můžu to celé brát jako částečnou likvidaci nebo jde o TZ...je délka kolejí tím parametrem, který mi určuje to, zda to můžu vzít jako likvidaci a ne jako TZ ? U budov vím, že zbouráním části budovy dochází k takovým změnám, že to musím považovat za TZ, ale co u takového typu majetku, který jen částečně zkrátím (potrubí, koleje, různé rozvody)
Re: Rušení části kolejiště železniční vl
Tak jsem se ptal, bylo k tomu zapotřebí stavební povolení....ale ani to není směrodatné pro to, zda jde o TZ nebo opravu. A ještě si vzpomínám, že kdysi jsem mluvil s někmým s FŘ Ostrava, a mylsím, že jsme se dopracovali k tomu, že pouhé zkrácení např.rozvodů, plotů, apod není TZ.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
13. 12. 2006 10:17
Firma provádí odstranění části kolejiště železniční vlečky. V rámci zachování funkčnosti zbývající části se musí zabudovat nová kolejová pole a výhybka (změna geometrické polohy) a provést úprava terénu v místech zlikvidovaných kolejí. Musím veškeré náklady na tuto likvidace pojmou jako TZ železniční vlečky, nebo mohu posoudit tyto práce jako částečnou likvidaci a odúčtovat poměrnou část pořizovací a zůstatkové hodnoty kolejí(do nákladů) a náklady na demolici účtovat do režie. Problém je asi v tom, že musím nově zabudovat koleje a výhybky, což je asi TZ a tím pádem veškeré náklady by asi mohly být náklady na TZ.
Děkuji