Záruční oprava - zase něco pro gravera

  • (neregistrovaný)

    5. 1. 2007 18:33

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat na pár věci. Dneska moje kolegyně měla opraváře na pračku v záruční lhůtě. po opravě po ní požadoval peníze za cestu. Prý je to platné od nového roku, což se mi zdá jako nesmysl,platit za cestu servisu, který je povinen mi věc v záruční době spravit bez poplatků. Dále prý 3 stejné reklamace musí následovat za sebou, jinak nemám nárok na odstoupení a že už neexistuje tvrzení: 4 různé vady a dost, prý těch různých múže být nespočet. A ještě jednou dokompletace zboží pří odstoupení odsmlouvy: zboží nebylo opraveno ale reklamace vyřízená vrácením peněz. Dejme tomu že u diskmanu chybí sluchátka, musí je zákazník dodat, nebo je obchod povinen o tu hodnotu sluchátek ponížit konečnou sumu. Poprve jsem dostala odpověď, že prodejce by měl tu sumu ponížit, ale měl a je povinen není to stejné. Tak se ptám musí nebo nemusí, i když pude o "pitomá sluchátka, nebo třeba ovladač k drahé televizi". Může si teda prodece říci, nemáte ovladač, nebudou žádne peníze, i když je televize nespravitelná? Upravuje to nějaký paragraf?
    Velice pěkně děkuji, je tady spousta užitečných věci a rad. Díky

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 1. 2007 21:14

      graver (neregistrovaný)

      Re: Záruční oprava - zase něco pro grave
      >Dobrý den,
      >chtěla bych se zeptat na pár věci. Dneska moje
      >kolegyně měla opraváře na pračku v záruční lhůtě. po opravě
      >po ní požadoval peníze za cestu. Prý je to platné od
      >nového roku, což se mi zdá jako nesmysl,platit za cestu
      Zdá se vám to správně - nemá na to právo.
      >servisu, který je povinen mi věc v záruční době
      >spravit bez poplatků. Dále prý 3 stejné reklamace musí
      >následovat za sebou, jinak nemám nárok na odstoupení a že
      To je pravda. Zákon hovoří o opakovaném výskytu, judikáty to upřesňují na ty 3.
      >už neexistuje tvrzení: 4 různé vady a dost, prý těch
      To neexistovalo nikdy
      >různých múže být nespočet.
      To platilo vždy, pokud se nevyskytly současně - §622/2
      >A ještě jednou dokompletace
      >zboží pří odstoupení odsmlouvy: zboží nebylo opraveno
      >ale reklamace vyřízená vrácením peněz. Dejme tomu že u
      >diskmanu chybí sluchátka, musí je zákazník dodat, nebo
      >je obchod povinen o tu hodnotu sluchátek ponížit
      >konečnou sumu. Poprve jsem dostala odpověď, že prodejce by
      >měl tu sumu ponížit, ale měl a je povinen není to
      >stejné. ...
      V případě neodstranitelné vady hovoří zákon o odstoupení od smlouvy. Při odstoupení od smlouvy jsou strany povinny si vrátit plnění. Chcete-li tedy vrátit plnou částku, musíte vrátit kompletní plnění, které vám bylo poskytnuto. Prodejce ale nemůže samotné odstoupení od smlouvy podmínit kompletností plnění - pouze by s vámi mohl jednat o krácení vrácené kupní ceny. Ve sporných případech se postupuje podle zásady "in dubio pro reo", tedy se straní spotřebiteli.
      Obecně - nevím o tom, že by se spotřebitelská legislativa od 1.1.2007 nějak změnila, ale mám teď dost fofr, takže mi může něco uniknout. Pokud někdo o něčem víte, podělte se.

    • 5. 1. 2007 22:35

      Zdeněk (neregistrovaný)

      Re: Záruční oprava - zase něco pro grave
      Nám se stává, že pokud servisní technik neposoudí závadu jako záruční opravu/hlučnost pračky která je v normě/ účtuje si cestu k zákazníkovi.

    • 6. 1. 2007 10:33

      graver (neregistrovaný)

      Re: Záruční oprava - zase něco pro grave
      Obecně platí, že v případě reklamačního zásahu nesmí prodejce/poskytovatel účtovat žádné náklady ani v případě, že není reklamace oprávněná. Bude ozhodující, zda měl zákazník reálnou možnost posoudit, že jde o reklamovatelnou vadu. Pokud bych např. reklamoval u věci chybějící vlastnost, kterou věc podle dostupné dokumentace prokazatelně mít nemá, měl bych nést následky marného zásahu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).