Špatně provedená záruční oprava

  • (neregistrovaný)

    6. 1. 2007 21:01

    Prosím o radu v následujícím případě:
    Koupil jsem manželce dámskou kabelku na které bylo poutko upevněno ozdobnými nýty. Po cca 1 měsíci jeden tento nýt vypadl.
    Kabelku jsem reklamoval, vada byla uznána.
    Bohužel bylo opraveno vadně - při opravě byly použity jiné nýty (dokonce pri opravě nahradili i nýt na druhé straně kabelky - asi aby to vypadalo symetricky) - prodejce tvrdil že původní nýty v opravě neměli k dispozici. Výsledkem tedy je, že kabelka vypadá "blbě".
    Takto provedenou opravu jsem odmítl převzít a požadoval uvedení do původního stavu. Prodejce to přijal pouze jako druhou následnou reklamaci (má na tento postup právo?).
    Lze to posuzovat jako neostranitelnou vadu pokud prodejce nedokáže zajistit opravu původním dílem a použitý náhradní díl snižuje estetickou hodnotu výrobku (i kvůli které bylo zboží kupováno) a je tedy nárok na výměnu nebo zrušení kupní smlouvy?
    Nebo jde o odstranitelnou vadu, která sice nebrání užívání a je nárok jen na nějakou přiměřenou slevu (kvůli takto provedené opravě však výrobek nemá ty vlastnosti kvůli kterým byl kupován)?

    Na tuto situaci mi nejvíce sedí par. 622 odst. 1 obč. zákoníku (případně odst. 3 jako jiná neodstranitelná vada), tudíž bych měl mít nárok na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy.

    Uvažuji správně? A jak tedy reagovat v případě, že prodejce neuvede do původního stavu (s vysokou pravděpodobností) a nenabídne jednu z výše uvedených možností?
    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 1. 2007 9:08

      graver (neregistrovaný)

      Re: Špatně provedená záruční oprava
      >Prosím o radu v následujícím případě:
      >Koupil jsem manželce dámskou kabelku na které bylo
      >poutko upevněno ozdobnými nýty. Po cca 1 měsíci jeden
      >tento nýt vypadl.
      >Kabelku jsem reklamoval, vada byla uznána.
      >Bohužel bylo opraveno vadně - při opravě byly použity
      >jiné nýty (dokonce pri opravě nahradili i nýt na druhé
      >straně kabelky - asi aby to vypadalo symetricky) -
      >prodejce tvrdil že původní nýty v opravě neměli k
      >dispozici. Výsledkem tedy je, že kabelka vypadá "blbě".
      >Takto provedenou opravu jsem odmítl převzít a
      >požadoval uvedení do původního stavu. Prodejce to přijal pouze
      >jako druhou následnou reklamaci (má na tento postup
      >právo?).
      Ne, pořád se jedná o uplatnění vašeho práva na uvedení věci do souladu s kupní smlouvou. Ale nevyvracejte mu to - vyčerpá si tak jeden pokus, vedoucí k prohlášení věci za neopravitelnou.
      >Lze to posuzovat jako neostranitelnou vadu pokud
      >prodejce nedokáže zajistit opravu původním dílem a použitý
      >náhradní díl snižuje estetickou hodnotu výrobku (i
      >kvůli které bylo zboží kupováno) a je tedy nárok na
      >výměnu nebo zrušení kupní smlouvy?
      Pokud je ten rozdíl skutečně tak markatní, pak ano.
      >Nebo jde o odstranitelnou vadu, která sice nebrání
      >užívání a je nárok jen na nějakou přiměřenou slevu
      >(kvůli takto provedené opravě však výrobek nemá ty
      >vlastnosti kvůli kterým byl kupován)?
      >
      >Na tuto situaci mi nejvíce sedí par. 622 odst. 1 obč.
      >zákoníku (případně odst. 3 jako jiná neodstranitelná
      >vada), tudíž bych měl mít nárok na přiměřenou slevu
      >nebo odstoupení od smlouvy.
      >
      >Uvažuji správně? A jak tedy reagovat v případě, že
      >prodejce neuvede do původního stavu (s vysokou
      >pravděpodobností) a nenabídne jednu z výše uvedených možností?
      ČOI
      >Děkuji.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).