Hlavní navigace

Hygienická stanice a hasiči

  • (neregistrovaný) 85.71.162.---

    24. 8. 2008 14:39

    Dobrý den,
    potřebovala bych poradit.
    Beru si od pronajimatele nebytove prostory na obchod s detskym pouzitym zbozim a chci se zeptat kdo ma nastarost,i zda najemce ci pronajimatel, vyrizeni potvrzeni z hygienicke stanice a od hasicu, tykajici se pronajimaneho prostoru?
    Prostor budu na sve naklady rekonstruovat ale nebude se menit dispozice, budu potrebovat nejake potvrzeni ze stavebniho uradu?
    Predem velice dekuji za radu. M

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 8. 2008 7:51

      Zdeněk (neregistrovaný) 81.92.159.---

      Re: Hygienická stanice a hasiči
      Dobrý den,
      níže uvádím ustanovení zákona 116/1990 Sb., o nájmu nebytových prostor, kde je jednoznačně stanoveno, že pokud není (a to nejlépe písemně) uvedeno ve smlouvě o nájmu jinak, platí, že:

      § 5 Práva a povinnosti pronajimatele a nájemce
      (1) Není-li ujednáno jinak, pronajimatel je povinen odevzdat nebytový prostor nájemci ve stavu způsobilém k smluvenému nebo obvyklému užívání, v tomto stavu jej svým nákladem udržovat a zabezpečovat řádné plnění služeb, jejichž poskytování je s užíváním nebytového prostoru spojeno.
      (2) Nájemce je oprávněn užívat nebytový prostor v rozsahu dohodnutém ve smlouvě.

      Pronajímatel by tedy měl všechno (hygienu i hasiče) zabezpečit sám. Ale praxe je bohužel jiná. Pak je tedy na Vás, aby jste vyhledala tzv. Autorizovanou osobu pro požární prevenci a ta Vám vyhotovila Požární zprávu o "změně užívání", následně pak s navštívila hygienickou stanici a dohodnula se zda na Vás bude chtít nějaké doklady. Pokud budete mít zaměstnance, pak musíte mít pro "hygienu" tzv. Kategorizaci prací.

      Pěkný den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).