Hlavní navigace

Obchodování Japonsko a EU a ČR

  • (neregistrovaný) 90.176.207.---

    13. 10. 2008 8:56

    Dobrý den, měla bych tu oříšek,
    jsme dceřiná společnost Japonské firmy, vyrábíme v ČR různé chemické pasty.
    Německý zákazník potřeboval jeden druh pasty, neměli jsme ji zrovna na skladě. Ale v Japonsku na skladě byla. Japonci ihned z Japonska poslali pastu letecky do Německa. S balíkem poslali fakturu kvůli proclení, neviděla jsem ji, ale tu Japonci nechtějí zaplatit. Chtějí, abychom my, jejich česká dceřiná společnost, tu pastu němcům vyfakturovali sami a němci, aby zaplatili nám, ne naší matce do Japonska. Jedná se o 1000,-Euro. Snad to vysvětluju srozumitelně.
    Vystavili jsme tedy fakturu na německého zákazníka a poslali mu ji poštou, ale to zboží přeci nikdy v našem skladu nebylo, takže bych potřebovala poradit, jak to udělat, aby to bylo správně. Myslím, že Japonci by na nás měli vystavit fakturu za pastu, možná i za služby spojené s jejím leteckým odesláním do Německa a tu bychom jim měli zaplatit my. A německý zákazník pak zaplatí fakturu na 1000,-Euro nám.
    prosím poradíte mi jestli je to tak dobře?
    děkuji
    Marika

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 10. 2008 15:52

      Barbara (neregistrovaný) 80.188.29.---

      Re: obchodování Japonsko a EU a ČR
      Uvažujete celkem správně, že pokud vy fakturujete německé firmě tak musíte mít fakturu od japonské firmy. To, že jste zboží neměli fyzicky na nějakém skladě, vůbec nevadí. Vlastnictví ke zboží na Vás může přejít na území Japonska nebo spíše Německa, pokud Japonci zařizovali přepravu.
      Problém může vzniknout, pouze v případě, že německá společnost použila k propuštění zboží do volného oběhu /proclení/ japonskou fakturu. Pak by asi tu Vaši fakturu nechtěli,protože by měli na JSD uvedenou jako vývozce japonskou společnost (máte tam být uvedeni vy).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).