Hlavní navigace

Elektronický podpis

  • (neregistrovaný) 89.103.103.---

    28. 10. 2008 10:24

    Dobrý den, měla bych velkou prosbu. Jsem zaměstnaná jako účetní v jedné firmě, až do této doby jsem veškeré dokumenty pro sociálku (přihlášení, změna, odhlášení, ELDP, aj.) finančák (jsme měsíční plátci DPH) psala na psacím stroji a lítala jsem v termínu na úřady. Ale dozvěděla jsem se, že jde udělat elektr. podpis a zasílat elektronicky i na OSSZ a FÚ.

    A teď k jádru otázky: Mohu udělání mého podpisu zadat do účetnictví jako náklad (i když jsem zaměstnanec a nechám si ho udělat pro pracovní účely) a případně na jaký účet?

    Děkuji mockrát za odpovědi!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 28. 10. 2008 10:26

      hrošík (neregistrovaný) 89.176.36.---

      Re: elektronický podpis
      nechá si ho udělat firma a dá do nákladů. Ale počítejte, že je to běh na dlouhou trať

    • 28. 10. 2008 10:38

      hrošík (neregistrovaný) 89.176.36.---

      Re: elektronický podpis
      u zdravotních pojišťoven exituje portál, tam je jednoduchá registrace, u FU musíte mít daňovou schránku.U VZP je to na zabití, tam jsem to vzdala. U sociálek, když se to povede, tak je to super. Mám zkušenost, že ne každý pracovník pověřený sociálkou, vás řádně zaregitruje. Přeji hodně zdaru. Já podpis používám od začátku a jsem s ním spokojená, uštří to hodně času. Podepisuji tím i dopisy na exekutory. Ušetřím na poštovném.

    • 29. 10. 2008 10:46

      ija (neregistrovaný) 83.240.30.---

      Re: elektronický podpis
      Já používám už 2 roky - i pro VZP :-) Asi záleží, na koho narazíte. Jen je důležité správně určit jaký druh certifikátu potřebujete. Měl by to být kvalifikovaný certifikát zaměstnanecký. Buď ho uděláte na své jméno a budete mít na všech úřadech plnou moc (možná už stejně máte :-)) anebo na jednatele.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).