Hlavní navigace

Přebrání účetnictví

  • (neregistrovaný)

    21. 4. 2010 7:53

    Dobrý den, prosím o radu ohledně přebírání účetnictví. Přebrala jsem účto, dostala jsem samozřejmě veškeré zůstatky účtů, karty majetku a rozpis jednotlivých účtů, kde byly zůstatky. Původní dohoda zněla, že firma předá veškerá data v el. podobě (původní účetní firma i já máme stejný účetní sw). Nyní se ale nějak pan šéf šprajcuje a nechce el. data vydat. Chtějí mi pouze předat fyzicky veškeré doklady (faktury, pokladní doklady, banku atd). Já se ale domnívám, že pokud nepředají el. data účta, měli by mi dát v papírové podobě účetní knihy (hlavní knihu) - pěkně nějak svázanou. Vzhledem k tomu, že firma je velmi rozsáhlá (cca 3000 vydaných a přijatých fa za rok - k tomu samozřejmě odpovídající množství bankovních zápisů - byla by to asi pěkná bichle) Nicméně, vzhledem k tomu, že šéf účení firmy na mě nebyl zrovna dvakrát příjemný, ani já nyní nechci být nijak zvlášť příjemná. Myslím, ale že toto je jejich povinnost mi vydat-jen nevím za kolik let zpět bych měla vyžadovat. Firma působí již deset let. Za rady moc děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 4. 2010 8:07

      m. (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Pokud máte počáteční zůstatky, proč by Vám měli dávat ...pěkně nějak svázanou .... hlavní knihu? Vy můžete ze starých dokladů požadovat maximálně kopie k leasingu nebo časovému rozlišení, ale jinak účtujete o běžnému roce a po předchozích letech Vám nic není. Také bych nebyla na Vás příjemná.

    • 21. 4. 2010 8:07

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Ze zkušenosti, pokud nechtějí dát el. nebo jinak papírově, je tam problém. Může se vám stát, že předchozí roky nejsou řádně zaúčtovány,a konečné stavy jsou jen na papíře a neodpovídají
      skutečnosti.
      Rozhodně bych žádala inventarizace a to nejméně rok zpětně.
      A zůstatky účtů v případě, že budete něco dohledávat Vám moc nepomůžou.

    • 21. 4. 2010 8:19

      m. (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Paní nebude odpovídat za vedení účetnictví předchozích let, ale běžného roku. Tzn. vzniknou-li rozdíly proti skutečnému stavu, zaúčtuje do roku 2010 a předchozí léta ji nemusí zajímat. Ona musí udělat pořádně inventury 2010 - teď mluvím o dokladových.

    • 21. 4. 2010 8:23

      anka (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Odpovídat nebude, ale inventurní zůstatky znát musí. Jak rozklíčuje
      311,321,314...389 ???

    • 21. 4. 2010 8:28

      NI (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      zůstatky znám, vím co se skrývá na 314, bohužel to co tam je dost často není pravda. Např. na 315....mi viselo, že klient přeplatil nějakou fakturu. Tak jsem tomu věřila, ale přesto jsme chtěla, a´t mi to paní účetní více rozepíše, kdy byla platba, v jaké částce, kterým bankovním účtem hraženo...tz. aby až bychom žádali firmu o tento přeplatek, abych byla schopná jasně říct, tehdy a tehdy jsme vám zaplatili víc a te´d nám to vraťte.místo toho mi paní účetní volala, ono to není přeplatek, je to všechno O.K., já jsme omylem tu faktura zaúčtovala o 150 Kč méně. a takových případů je tam spousta, ještě že jsme rovnou na firmu nevyrukovali, a´t nám něco vrací, byli bychom za pitomce.

    • 21. 4. 2010 8:46

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Nikdo se nechce dobrovolně zabývat předchozím rokem, to je odpovědnost původních účetních. Ale aby byla schopná řádně zaúčtovat aktuální rok, nemůže mít binec v pohledávkách, závazcích, zápočtech, v platbách, na účtech časového rozlišení.
      Jak podle vás dohledá to vaše " vzniknou-li" rozdíly? nemůže celý rok čekat, až něco vyplave.
      A co evidence nezaplacených pohledávek pro tvorbu opravných položek. Musí mít podklady z účetnictví z předchozího roku.

    • 21. 4. 2010 8:22

      NI (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Víte, celé čtvrtletí jsem s účetní " vše ladila" - její zůstatky účtů byly katastrofa...evidentně nikdy žádnoun inventuru účtů neděla, prostě co tam bylo, to tam bylo. Takže třeba stav majetku na účtech 022 neseděl s kartami, které předala. Špatně zařazený majetek, v roce 2008 zapomněla přeřadit auto z 1a do 2. skupiny, zůstatky úvěru neseděly se splátkovým úvěrovým kalendářem, různé přeplatky faktur-k nim jsme chtěla přesné rozpisy - kdy co jak bylo placeno, tak ze šesti takových přeplatků si až po mém naléhání našla paní účetní chybu v účtování-zapomněla zaúčtovat jeden řádek faktury, nebo to zaúčtovala omylem bez DPH, nebo zase naopak s DPH. Prostě žádná sranda....myslela jsem, že je povinnost předat účetní záznamy v papírové podobě. Právě mi jde o nějaké dohledání, kdyby ještě něco vyplavalo, abych měla v čem hledat-zůstek je mi opravdu k ničemu, potřebuji přece vědět, jak byla konkrétní faktura účtována. Rozpis účtů mám, tj. třeba účet 314 a na něm 4 položky, takže vím, z čeho se tento účet skládá, myslím, že jsem toho opravdu hodně už dohledala a že snad toho už moc na povrch nevyplave, ale člověk nikdy neví. Vzhledem k tomu, že paní účetní už děla druhé dodatečné..tak fakt nevěřím už ničemu. díky moc

    • 21. 4. 2010 8:33

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      Zkuste ať vám to dají elektronicky např. v Pdf, to umí skoro každý program. V každém případě udělejte mimořádnou inventarizaci pohledávek a závazků.
      To vás chápu a v tom je zakopaný pes, nic vám nebude sedět.
      Pokud jsou plátci, tak bych rok zpětně chtěla evidenci DPH, kopie přiznání.

    • 21. 4. 2010 9:46

      pája

      Re: přebrání účetnictví
      já nejsem odborník přes účetnictví, ale zajímá mne následující:
      Vy jste jako externí nebo zaměstnanec účetní u firmy A, pro kterou dělala účto ext.firma B, kterám nyní nechce předat to, co měla, pokud jsem to správně pochopil.Proč to ale řešíte Vy jako účetní a neřeší to šéf firmy A, o jejíž účto se jedná? Přece je především v jeho zájmu, aby měl účtov pořádku a kompletně předáno Vám ke zpracovávání.ne? Nějak tomu nerozumím, jestli si neberete zbytečně velké sousto.

    • 21. 4. 2010 9:57

      alen1 (neregistrovaný)

      OT: Re: přebrání účetnictví
      >>Dobrý den, prosím o radu ohledně přebírání
      >>účetnictví.
      >>Přebrala jsem účto, dostala jsem samozřejmě veškeré
      >>zůstatky účtů, karty majetku a rozpis jednotlivých
      Myslím, ale že toto je jejich
      >>povinnost mi vydat-jen nevím za kolik let zpět bych
      >>měla
      >>vyžadovat. Firma působí již deset let. Za rady moc
      >>děkuji
      >
      >já nejsem odborník přes účetnictví, ale zajímá mne
      >následující:
      >Vy jste jako externí nebo zaměstnanec účetní u firmy
      >A, pro kterou dělala účto ext.firma B, kterám nyní
      >nechce předat to, co měla, pokud jsem to správně
      >pochopil.Proč to ale řešíte Vy jako účetní a neřeší to šéf
      >firmy A, o jejíž účto se jedná? Přece je především v jeho
      >zájmu, aby měl účtov pořádku a kompletně předáno Vám
      >ke zpracovávání.ne? Nějak tomu nerozumím, jestli si
      >neberete zbytečně velké sousto.

      OT: Dobrý den Pájo, bohužel páni šéfové jsou někdy "slabí" ve vymáhání toho, co měla původní účetní firma vydat nebo udělat.
      Jsou tam dlouholeté vazby na původní účetní, spoustu věcí šlo přes účetnictví a oni nechtějí jít do konfliktu. Tak to nechají na účetní, daňaři - protože tomu "rozumí lépe", co má chtít po původní účetní firmě. Oni musí vydělávat peníze, ne se starat o účetnictví, to jim "nevydělává"

    • 21. 4. 2010 10:03

      pája

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      já Vám rozumím, ale partnry jsou přece šéfové firem, a pokud ten ext.šéf nepovažuje za partnera účetní druhé firmy, což lze i pochopit, tak musí nastoupit šét té chudinky účetní,se kterou se nechtějí bavit. Obchodní zákoník jasně určuje odpovědnost za řádné vedení účetnictví a všech evidencí stat.orgánu a ne účetní, pokud to nechápe, tak je krátkozrakej a může narazit.

    • 21. 4. 2010 10:21

      NI (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      moc Vám všem děkuji za reakce....je to přesně takhle....firma A si nechala zpracovávat účto u externí účetní firmy B. Zaměstnancem firmy B jsem byla kdysi já a také jsem firmu A účtovala. Všichni byli spokojení. POté jsme firmu B opustila, šla jsem na MD...kdy jsem dál účtovala jinou menší firmu - Firm A začala být nespokojená. Byla jsem v pozici, že jsem spíše stávající účetní (moje bývalá kolegyně) stále hájila, nicméně firma A byla čím dál rozezlenější a požádala mě o vedení účta. Což jsme tenkrát odmítla neb bych to nestihla časově. Po ukončení MD jsem se ale nebránila a přechod proběhl. Od ledna je firma A zase spokojena a čím dál více rozezlena na firmu B :-)
      Šéf firmy A si rád vše řeší, ale v tomto neví samozřejmě co by měl chtít. Nicméně se v lednu s firmou B dohodl v klidu na el. datech - už i proto, bude třeba něco vyhledat v minulých letech, nějaká platba, cokoliv....ale chtěli jsme to i kvůli tomu, abchom si různě mohli porovnávat výsledky období s obdobími loňských roků atd. Já nyní účtuji firmu A jako OSVČ ne jako zam-nec. Účetní se se mnou sice baví docela v pohodě, nicméně již je ze mě zdrcená...neb jakýkoli e-mail ode mě jí vždy přivede do trapasu a nutnosti přiznat chybu. Což už je jí nepříjemné a také to docela chápu. JInak DPH přehledy a přiznání dostanu, to nebude problém. Myslím, že z jejich strany je to už prostě šprajc a mají strach, co bych všechno ještě našla a abych na ně asi nezavolala kontrolu (což neudělám) kýho čerta nevím. V podstatě nechtějí jen splnit dohodu, která proběhla samozřejmě jenom ústně.

    • 21. 4. 2010 10:24

      EvaR (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      Mohu připojit svoji zkušenost s převzetím účetnictvím firmy během roku.Ačkoli byla vyžadována řádná inventarizace,tak jsem dostala jen malý zlomek a to ještě u účtů,které si dokážete zkontrolovat lehce.Ale účet 321 a kupodivu i účet 311 byl v tak vysokých sumách a nebylo k tomu vůbec.Takže jsem to vyřešila analytickými účty a dala jsem si na své účtování nové a tím jsem oddělila jejich účtování.Co se mi podařilo zjistit,tak jsem opravila,ale za to,abych opravovala po minulé účetní nejsem placená.Takže při závěrce roku 2009 jsem u těchto účtů napsala,že minulou účetní nebylo zinventarizováno.V této firmě došlo k rozkolu mezi jednateli a důsledek byl ten,že jeden odešel a ten druhý si musel zajistit novou účetní.A taky to není zrovna malá firma.Jednoznačně je to velmi náročná práce a hlavně jí nikdo neumí docenit a ocenit.Moje rada-nezabývat se starými roky.Jinak přeji pevné nervy.

    • 21. 4. 2010 10:29

      NI (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      Evi děkuji i vám za reakci.....závazky a pohledávky mám také rozdělené..jejich mám na 321000 a svoje už na 321100. Inventarizaci závazků a pohledávek jsme společně se šéfem provedli, našli jsme toho dost a dali jsme to ještě bývalé účetní k opravě. Svým způsobem by mi ještě mohli děkovat, neb jsem jim zachránila poměrně dost průserů...které by při kontrole byly doměřeny a oni by penále museli klientovi uhradit. Dostala jsem od účetní kytku :-) HEZKOU. Pevné nervy celkem mám....z toho nejhoršího jsme už de facto venku.

    • 21. 4. 2010 10:38

      pája

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      Znovu opakuji, nejsem účetní,nerozumím odbornosti, ale:
      jestliže zadavatel zpracování účta si zajistí kvalitní smlouvu, ve které pamatuje i na takovýto případ ukončení spolupráce včetně sankce, je velmi vysoká naděje, že zpracovatel-dodavatel se nebude cukat, protože tam pak není problém podat i žalobu a vysoudit náhradu škody- protože po předání mohou začít padat ze skříní kostlivci a je to na mašli.
      Čímž se vracím zase k podstatě- o obchodních vztazích rozhodují a zajišťují je šéfové, na základě uzavřených smluv nebo jiných ujednání a ti také musí zajistit vymahatelnost ujednání. Po osvětlení tazatelkou, ak to bylo v minuslosti je celkem jasné, proč k těm šprajcům dochází, ale při vší úctě k Vám, na místě šéfa té druhé firmy bych s Vámi taky nekomunikoval, čekal bych,a6 mi začně Váš šéf- tedy firmy A vyhrožovat a pak teprve bych začal přemýšlet,zda a jak konat.

    • 21. 4. 2010 10:57

      m. (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      Pane Pájo, čtěte pořádně - paní píše, že je OSVČ - tudíž nemá šéfa!

    • 21. 4. 2010 11:07

      pája

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      nebojte se, já čtu a píšu tak,jak je uvedeno vbýše- Váš šéf-tedy firmy A- račte si to přečíst lépe sama.

    • 21. 4. 2010 11:24

      NI (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      pájo..ve smlouvě (klient a pův.účetní firma) je pouze v odstavci zvláštní ustanovení, že musí řádně účtující firma opatrovat všechny dokumenty, které získá od klienta a po ukončení vztahu je musí neprodleně odevzdat. Smlouva je dle OZ dle par.536 - takže smlouva o dílo, což si nejsem úplně jistá, zda je to to pravé ořechové zrovna pro vedení účta. Takže dokumenty (doklady) budou předány, spíš mi opravdu šlo o ty účetní knihy - zda je to povinnost. Neboť zmíněný šéf účtující firmy (zároveň je správcem konkurzní podstaty) - pokavaď měl konkurz, vždy jsme dostali hlavní knihy svázané kroužkovou vazbou, ale u konkurzů je to asi jinak... Konkurzy jsme samozřejmě účtovali my jako zam-ci....on jenom prudil a všichni dávali vše co měli a on jen podával trestní oznámení. :-) Do žádného křížku se samo s ním pouštět nechci, on je opravdu dost nepříjemný a když mě v minulosti měl rád, teď o mě nechce ani slyšet :-) Ale to chápu, sebrala jsem slušný příjem.

    • 21. 4. 2010 11:39

      pája

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      >>
      >>>>>
      >>
      >pájo..ve smlouvě (klient a pův.účetní firma) je pouze
      >v odstavci zvláštní ustanovení, že musí řádně účtující
      >firma opatrovat všechny dokumenty, které získá od
      >klienta a po ukončení vztahu je musí neprodleně odevzdat.
      >Smlouva je dle OZ dle par.536 - takže smlouva o dílo,
      >což si nejsem úplně jistá, zda je to to pravé ořechové
      >zrovna pro vedení účta.

      v tom máte pravdu, nejde o dílo, ale o poskytování služeb, ale to není podstatné. Podstatné je, že ujednání ohledně předání, jak píšete,je z hlediska ochrany zájmů klienta absolutně nedostatečné, což už ovšem dnes nikdo nenapraví.
      Takže dokumenty (doklady)
      >budou předány, spíš mi opravdu šlo o ty účetní knihy - zda
      >je to povinnost.

      V to je právě ten háček, ta povinnost se musí sjednat ve smlouvě, pokud není, jsou problémy a není povinnost, už to tady bylo taky kolikrát ventilováno, smlouva je smlouva a na základě nesplnění lze podnikat další kroky, ale pokud není sjednáíno, nelze dvakrát nic.
      Neboť zmíněný šéf účtující firmy
      >(zároveň je správcem konkurzní podstaty) - pokavaď měl
      >konkurz, vždy jsme dostali hlavní knihy svázané
      >kroužkovou vazbou, ale u konkurzů je to asi jinak... Konkurzy
      >jsme samozřejmě účtovali my jako zam-ci....on jenom
      >prudil a všichni dávali vše co měli a on jen podával
      >trestní oznámení. :-) Do žádného křížku se samo s ním
      >pouštět nechci, on je opravdu dost nepříjemný a když mě v
      >minulosti měl rád, teď o mě nechce ani slyšet :-) Ale
      >to chápu, sebrala jsem slušný příjem.
      >

    • 21. 4. 2010 11:54

      Ni (neregistrovaný)

      Re: OT: Re: přebrání účetnictví
      >>>
      >>>>>>
      >>>
      >>pájo..ve smlouvě (klient a pův.účetní firma) je pouze
      >>v odstavci zvláštní ustanovení, že musí řádně
      >>účtující
      >>firma opatrovat všechny dokumenty, které získá od
      >>klienta a po ukončení vztahu je musí neprodleně
      >>odevzdat.
      >>Smlouva je dle OZ dle par.536 - takže smlouva o dílo,
      >>což si nejsem úplně jistá, zda je to to pravé
      >>ořechové
      >>zrovna pro vedení účta.
      >
      >v tom máte pravdu, nejde o dílo, ale o poskytování
      >služeb, ale to není podstatné. Podstatné je, že ujednání
      >ohledně předání, jak píšete,je z hlediska ochrany
      >zájmů klienta absolutně nedostatečné, což už ovšem dnes
      >nikdo nenapraví.
      >Takže dokumenty (doklady)
      >>budou předány, spíš mi opravdu šlo o ty účetní knihy -
      >>zda
      >>je to povinnost.
      >
      >V to je právě ten háček, ta povinnost se musí sjednat
      >ve smlouvě, pokud není, jsou problémy a není
      >povinnost, už to tady bylo taky kolikrát ventilováno, smlouva
      >je smlouva a na základě nesplnění lze podnikat další
      >kroky, ale pokud není sjednáíno, nelze dvakrát nic.
      >Neboť zmíněný šéf účtující firmy
      >>(zároveň je správcem konkurzní podstaty) - pokavaď
      >>měl
      >>konkurz, vždy jsme dostali hlavní knihy svázané
      >>kroužkovou vazbou, ale u konkurzů je to asi jinak...
      >>Konkurzy
      >>jsme samozřejmě účtovali my jako zam-ci....on jenom
      >>prudil a všichni dávali vše co měli a on jen podával
      >>trestní oznámení. :-) Do žádného křížku se samo s ním
      >>pouštět nechci, on je opravdu dost nepříjemný a když
      >>mě v
      >>minulosti měl rád, teď o mě nechce ani slyšet :-) Ale
      >>to chápu, sebrala jsem slušný příjem.

      pájo díky....napsal jste to opravdu přesně z hlediska ochrany klienta je to ujednání nedostatečné.
      >>

    • 21. 4. 2010 15:16

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: odpovědnost za účto - prosím Páju
      Dotaz - prosím Páju: jak je to z vymahatelností opovědnosti za účetnictví, pokud nebyla majitelem uzavřena žádná písemná smlouva se zpracovatelem? Částky za účetnictví pravidelně fakturovány, žádné výstupy nedodány. Zpracování daní ( účetní nebyl daň. poradcem) zcela chybné a poškozující klienta.
      Děkuji aspoň za námět, kam se podívat.

    • 21. 4. 2010 15:37

      pája

      Re: odpovědnost za účto - prosím Páju
      >
      >Dotaz - prosím Páju: jak je to z vymahatelností
      >opovědnosti za účetnictví, pokud nebyla majitelem uzavřena
      >žádná písemná smlouva se zpracovatelem?

      není-li písemná smlouva, má se zato, že byla uzavřena konkludentně, tzn., účetní zpracovával,fakturoval, zadavatel přebíral a platil.
      pokud později zjistil, že je to špatně a vznikla škoda, tak bude mít možnost se soudit a škodu vymahat a vše, co bude třeba doložit soudu- buď svědecky nebo dokumenty,které bude m ít k dispozici, asi vzhledem k specif.odbornosti by byl třeba nějaký znalecký posudek od daňového znalce, co a jak špatně, příč.souvislost se škodou atd.
      Každopádně neuzavřením písemné smlouvy s přesným vymezením všech činností, dokumentace, výstupů, způsobu končení, rozsahu předání atd. si zadělal na problém.

      Částky za
      >účetnictví pravidelně fakturovány, žádné výstupy nedodány.
      >Zpracování daní ( účetní nebyl daň. poradcem) zcela
      >chybné a poškozující klienta.
      >Děkuji aspoň za námět, kam se podívat.
      >
      >

    • 21. 4. 2010 15:50

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: odpovědnost za účto - prosím Páju
      >
      >>
      >>Dotaz - prosím Páju: jak je to z vymahatelností
      >>opovědnosti za účetnictví, pokud nebyla majitelem
      >>uzavřena
      >>žádná písemná smlouva se zpracovatelem?
      >
      >není-li písemná smlouva, má se zato, že byla uzavřena
      >konkludentně, tzn., účetní zpracovával,fakturoval,
      >zadavatel přebíral a platil.
      >pokud později zjistil, že je to špatně a vznikla
      >škoda, tak bude mít možnost se soudit a škodu vymahat a
      >vše, co bude třeba doložit soudu- buď svědecky nebo
      >dokumenty,které bude m ít k dispozici, asi vzhledem k
      >specif.odbornosti by byl třeba nějaký znalecký posudek od
      >daňového znalce, co a jak špatně, příč.souvislost se
      >škodou atd.
      >Každopádně neuzavřením písemné smlouvy s přesným
      >vymezením všech činností, dokumentace, výstupů, způsobu
      >končení, rozsahu předání atd. si zadělal na problém.
      >
      >Částky za
      >>účetnictví pravidelně fakturovány, žádné výstupy
      >>nedodány.
      >>Zpracování daní ( účetní nebyl daň. poradcem) zcela
      >>chybné a poškozující klienta.
      >>Děkuji aspoň za námět, kam se podívat.

      Děkuji moc, to stačí, podnikatel je již poučen, že dobré písemné smlouvy jsou základ. Tady jde spíš o to, aby byla možnost i soudní.
      A to jste mě potvrdil.
      >>
      >>

    • 21. 4. 2010 11:34

      EvaC (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      I já se připojím k diskuzi - také jsem přebírala účto v katastrofálním stavu. Dělala to jedna paní, která asi na daňovou evidenci možná může být dobrá, ale podvojko jí nic neříkalo, a že by měla řešit nějaké inventarizace? Udělala prostě sjetinu z programu /který ani neměla aktualizovaný, takže u DPH měla ještě 22 a 5 - prostě děs běs. Naštěstí v šanonech byly založeny aspoň výpisy účetního deníku, že jsem měla šanci to postupně nějak rozklíčovat, ale byla to fuška. Majitel sro mi sice nezaplatil za tu rekonstrukci tolik kolik bych si představovala, ale uznal, že jsem s tím měla práci navíc a kompenzoval mi to jinak.
      Také jsem tam našla plno nesprávností, dala to dohromady a po dohodě s majitelem jsme podali opravná přiznání - byla to sice práce, pak i kontrola z FÚ, ale výsledek stál za to - vše bylo konečně OK a nemusím mít strach, že někde něco vyplave a bude to na mě, že já jsem to špatně udělala.
      Takže asi záleží na přístupu majitelů, ochotě účetních a vzájemné spolupráci.

    • 21. 4. 2010 11:49

      Ni (neregistrovaný)

      Re: přebrání účetnictví
      abych pravdu řekla, také tak trochu kontrolu očekáváme, protože během měsíce podává bývalá účetní druhé dodatečné....a docela bych jí i uvítala. Ať si zkontrolují můj kus, jejich kus :-)

      Tohle ale účtoval účetní firma, která si také v minulosti chtěla nechat dělat ISO :-)
      protože já jsem OSVČ - jsem prý účetní od plotny. I takové věci jsem musela snést, ale snesla jsme to s přehledem a vlastně jsem docela ráda, kolik chyb jsme objevila, že jsme jim dala najevo, že to s tou plotnou nebude tak horké. I když mě o už také stálo moc sil.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).