Hlavní navigace

Jak číslovat a označit doklady

  • (neregistrovaný)

    14. 6. 2010 20:28

    Dobrý den, založila jsem si s.r.o. a chci si sama dělat účetnictví, účetnictví jsem nikdy nedělala, akorát jsem se ho učila ve škole na obchodce, takže nějaké ponětí o tom mám, předkontace mi dělat problém nebudou, co si nepamatuji, tak si najdu, ale chybí mi právě praxe, a teď k dotazu, jak mám číslovat doklady, mám namyšleno pro vydané faktury- VF 201001, atd. a pro přijaté faktury-PF 10001 atd. , ale nevím jak s pokladnou, jak ji číslujete vy? Můžu mít třeba pokladnu:výdej peněz z pokladny VP 2010001 a příjem peněz PP 2010001? Nebo pak musím dát PP 2010002? Další otázka-jak mám doklady označit, mám na každý doklad napsat předkontaci s podpisem? Nebo si mám každý doklad nalepit na papír a pod ten doklad tohle napsat, a co se tam všechno píše? Další moje otázka- ke každému účetnímu případu mám mít doklad, ale když mi přijde výpis z banky je jen jeden,a úč. případů třeba 10 , to si mám pak výpis nakopírovat 10x? Dále- když mám odeslanou platbu přes internet, mám ji zaúčtovat ten den, nebo až přijde výpis, tzn. s datem 30, popř.31?
    Vím jsou to hloupé dotazy, mám tchýni, která má účetní firmu a chce mi se vším pomoc, ale je mi hloupé se jí ptát zrovna na takovéhle základní věci, proto uvítám jakoukoliv odpověď, předem děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 6. 2010 21:30

      Ivča (neregistrovaný)

      Re: Jak číslovat a označit doklady
      číslujte si to jak chcete- to vše by mělo být ve vnitropodnikových směrnicích...
      účtujete dle výpisu
      k dokladům se většinou lepí!košilky"- kde je MD DAL - zaúčtování
      jak si to budete dělat je jedno, jen se v tom FU musí vyznat

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).