Dobrý večer, již několi dnů se probírám předaným účetnictvím s.r.o.(v polovině roku od jiné účetní) a jdou na mne mrákoty: Úvěr je zaúčtován na 221 mínusem, firma je plátcem DPH a na přijaté zálohy za služby (plátce pronajímá plátci DPH kancelářské prostory) nevystavuje (pozor již od roku 2009) daňové doklady o přijatých platbách a služby ani nejsou vyúčtovávány(!!!), jen pěkně sysleny na účtu 324.N, dohadné položky na konci roku neřeší (aktivní ani pasivní), atd. Když jsem volala do účetní firmy, která účetnictví zpracovávala, bylo mi řečeno, že vše je naprosto v pořádku a že jsem jaksi "mimo" (slušně řečeno) a tak prosím o názory: jsem skutečně mimo? Můžu úvěr účtovat na aktivním účtu mínusem, můžu nevystavovat daňové doklady k přijatým platbám, můžu přijaté platby nevyúčtovávat, ač je ve smlouvě stanoveno vyúčtování, můžu spotřebu EE za rok 2009 dát daňově rovnou do nákladů roku 2010, když nebyla vytvořena dohadná položka.... je toto vše skutečně možné? Děkuji za reakce Jitka
28. 9. 2010 23:43
Dobrý večer,
již několi dnů se probírám předaným účetnictvím s.r.o.(v polovině roku od jiné účetní) a jdou na mne mrákoty: Úvěr je zaúčtován na 221 mínusem, firma je plátcem DPH a na přijaté zálohy za služby (plátce pronajímá plátci DPH kancelářské prostory) nevystavuje (pozor již od roku 2009) daňové doklady o přijatých platbách a služby ani nejsou vyúčtovávány(!!!), jen pěkně sysleny na účtu 324.N, dohadné položky na konci roku neřeší (aktivní ani pasivní), atd. Když jsem volala do účetní firmy, která účetnictví zpracovávala, bylo mi řečeno, že vše je naprosto v pořádku a že jsem jaksi "mimo" (slušně řečeno) a tak prosím o názory: jsem skutečně mimo? Můžu úvěr účtovat na aktivním účtu mínusem, můžu nevystavovat daňové doklady k přijatým platbám, můžu přijaté platby nevyúčtovávat, ač je ve smlouvě stanoveno vyúčtování, můžu spotřebu EE za rok 2009 dát daňově rovnou do nákladů roku 2010, když nebyla vytvořena dohadná položka.... je toto vše skutečně možné?
Děkuji za reakce