Hlavní navigace

Inventura

  • (neregistrovaný) 77.48.187.---

    19. 10. 2011 8:53

    Prosím o radu,otevřela jsem v létě prodejničku a po dvou měsících jsem si řekla, že udelám inventuru. Nemám s tím žádnou zkušenost. Sepsala jsem tedy všechno zboží, které se neprodalo.(v prodej.cenách). Sečetla jsem všechny faktury za dodané zboží (v ptodej. cenách), od toho jsem odečetla zbylé zboží v prodejně a to by mi mělo souhlasit s tržbami. Je tenhle postup dobře?
    Nebo jak na to správně. Děkuji Eva

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 10. 2011 16:45

      123 (neregistrovaný) 94.74.229.---

      Re: inventura
      ano, - když budete dělat inventuru ke konci roku, tak váš počáteční stav bude inventura(soupis zboží v PC), k tomu přidáte nákup v PC a od toho odečtete tržby, výsledek se porovnává s fyzickým stavem soupisu zásob v PC (zůstatku na skladě- prodejně). A ještě pozor, na případy, kdy slevňujete nějaké zboží, tak nesmíte zapomenout na úbytek a rozdíl mezi novou a starou cenou uvést v evidenci.To se týká i dobropisů(vrácení obalů atd.) Soupis zásob na konci roku vyčíslíte i v nákupních cenách ( uvádí se do DP)

    • 7. 6. 2019 13:09

      Lída (neregistrovaný) ---.placekholding.eu

      Je nutné dělat inventuru na prodejně na konci účetního období, když děláme inventury průběžné několikrát ročně?

    • 10. 6. 2019 11:27

      horax

      Nepleťte si kontrolu stavu zboží na prodejně (kterou nazýváte inventurou) s inventarizací podle zákona o účetnictví, prostudujte si to.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).