Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 3. 2012 11:58
Dobrý den,
vedu daňovou evidenci a před začátkem podnikání jsem nakoupila potřeby pro podnikání v hodnotě cca 85 000,- Kč. Část těchto nákupů je materiál, který potřebuji k podnikání, část je nákup zařízení do provozovny, část je provozní režie. Žádný z těchto nákladů nepřevyšuje 60 000,- Kč. Dočetla jsem se, že zřizovací výdaje jsou v daňové evidenci daňově uznatelné v jakékoli výši ihned po zaplacení. Vím, že do zřizovacích výdajů se nepočítají nakoupené zásoby a majetek. Přesto ale když celou tuto částku dám do výdajů, pak mi vychází ztráta 90 000,- Kč. Pokud bych se rozhodla rozdělit tyto výdaje na dva roky ( aby ta ztráta nebyla tak vysoká ) a dát v roce 2011 do podnikání jenom polovinu těchto nákladů, budu moci uplatnit v roce 2012 druhou polovinu těchto nákladů do daňově uznatelných výdajů? Nebo už o tuto možnost přijdu? Je možné to takto udělat? Nikde jsem nenašla nic o téhle možnosti výdaje takhle rozdělit. Děkuji za odpovědi.