Re: dohadná položka
Ano máte to správně ... v roce kdy máte výnos musíte mít i náklady. Těch způsobů účtování je několik. Já mám třeba některé zakázky, které mám celé hotové v r. 2011, ale nedošlo k předání zakázky .... ještě se jedná a faktura nakonec byla v 2/2012, tak mám dohad na výnos v r. 2011. U jiné zakázky mám naúčtované faktury k zakázce realizované v r. 2012 na účet rozpracované výroby 121. A jindy použiju ty účty co jste použila vy. Podle každé konkrétní situace. Základem je dodržet mít ve stejném roce výnosy i náklady. Někdy snižuji v tom roce i mzdové náklady, které siouvisí se zakázkou realizovanou v následujícím roce.
Re: dohadná položka
děkuji, tak to máte promakané. právě, že já všechno řeším přes dohadné účty a nikdy jsem nepoužila účet nedokončené výroby a nevím, zda to nedělám špatně. věřím, že je podstatné, že výnosy a náklady mám ve stejném roce. váhám, zda tak mohu pokračovat i letos
Re: dohadná položka
>>>Dobrý den,
>>>prosím o radu. pořád si nejsem jistá tím, že uvažuji
>>>správně. máme vyfakturovanou zakázku v roce 2011,
>>>jenže
>>>v roce 2012 dobíhají nějaké práce. jedná se většinou
>>>o
>>>subdodavatelské práce za které mi přijde faktura.
>>>Znamená to, že do roku 2011 udělám dohadnou položku
>>>na
>>>tyto práce a roce 2012 ji rozpustím až mi přijde
>>>faktura?
>>>
>>>a v opačném případě: máme zakázku, která se bude
>>>fakturovat v roce 2012, ale už v roce 2011 jsem na ni
>>>dostávala faktury (nákup materiálu, subdodavatelské
>>>fa...).
>>>To znamená, že v roce 2011 zaúčtují přes 381 a roce
>>>2012 rozpůstím do nákladů?
>>>
>>>Prosím moc. Potřebuji si v tom udělat jasno.
>>>děkuji
>>
>>Ano máte to správně ... v roce kdy máte výnos musíte
>>mít i náklady. Těch způsobů účtování je několik. Já
>>mám
>>třeba některé zakázky, které mám celé hotové v r.
>>2011, ale nedošlo k předání zakázky .... ještě se
>>jedná a
>>faktura nakonec byla v 2/2012, tak mám dohad na výnos
>>v r. 2011. U jiné zakázky mám naúčtované faktury k
>>zakázce realizované v r. 2012 na účet rozpracované
>>výroby
>>121. A jindy použiju ty účty co jste použila vy.
>>Podle
>>každé konkrétní situace. Základem je dodržet mít ve
>>stejném roce výnosy i náklady. Někdy snižuji v tom
>>roce
>>i mzdové náklady, které siouvisí se zakázkou
>>realizovanou v následujícím roce.
>
>děkuji, tak to máte promakané. právě, že já všechno
>řeším přes dohadné účty a nikdy jsem nepoužila účet
>nedokončené výroby a nevím, zda to nedělám špatně. věřím,
>že je podstatné, že výnosy a náklady mám ve stejném
>roce. váhám, zda tak mohu pokračovat i letos
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 4. 2012 7:12
Dobrý den,
prosím o radu. pořád si nejsem jistá tím, že uvažuji správně. máme vyfakturovanou zakázku v roce 2011, jenže v roce 2012 dobíhají nějaké práce. jedná se většinou o subdodavatelské práce za které mi přijde faktura. Znamená to, že do roku 2011 udělám dohadnou položku na tyto práce a roce 2012 ji rozpustím až mi přijde faktura?
a v opačném případě: máme zakázku, která se bude fakturovat v roce 2012, ale už v roce 2011 jsem na ni dostávala faktury (nákup materiálu, subdodavatelské fa...). To znamená, že v roce 2011 zaúčtují přes 381 a roce 2012 rozpůstím do nákladů?
Prosím moc. Potřebuji si v tom udělat jasno.
děkuji