Re: přestávky řidiči - prosím spěchá
Tento § už jsem taky několikrát pročítala, ale abych pravdu řekla, jsem začátečník a stejně nevím :-( Pokud bude mít řidič přestávku těch 45 minut, tak je to normálně započítáno do pracovní doby? To znamená, že to počítám k výpočtu přesčasů? Ale tu půlhodinu přeci ze zákona mít musí a ta by se měla odečíst, ne? V zákoně je psáno nejdéle po 6 ti hodinách přestávka. Ale u řidičů musí být po 4,5 h. Už se v tom asi vrtám moc dlouho a mám v tom zmatek :-( Ráda bych to měla správně, ale opravdu nevím co přesně je správně :-(
Nehledejte v tom složitosti. Po 4,5 hodinách řízení musí mít řidič přestávku. Máte stanoveno, že se bezpečnostní přestávka bude krýt s přestávkou na jídlo a oddech. Protože bezpečnostní přestávka je placená, nemůžete mu odčítat půlhodinu z odpracované doby.
Bezpečnostní přestávka pro řidiče bývala jenom 30 minut, ale možná byla v posledních letech nějaká změna nebo to máte upraveno kolektivní smlouvou jinak.
No, abych pravdu řekla, tady není stanoveno nic. Takže pokud mu dám přestávku po 6ti hodinách, tak ji mít bude. Spíš je to jako podklad pro mzdu. On popojede, vyloží zboží, zase popojede, zase vyloží. Mezi tím má bezpečností přestávku a do toho ještě hromadu dalších přestávek. Já prostě jen nevím jak to řešit. Započítalo se jim to vše do osobního ohodnocení dle povahy trasy, aby se to nemuselo takhle hnípat, ale kontrole se to nelíbilo, tak teď řeším jak to vymyslet, aby to bylo správně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
4. 6. 2012 7:51