Invalidita I. stupně

• (neregistrovaný)

24. 10. 2012 8:32

Prosím o radu. Pracovníkovi byl přiznán inv. d. I.st., míra poklesu prac. schopnosti 40%. Na Inspetorátu bezpečnosti práce mi sdělili, že to, na kolik hodin se mu sníží úvazek záleží na domluvě mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Ředitel se s ním dohodl na 4h týdně. jak to mám ošetřit z hledoska prac, sml.? Stačí sepsat dodatek, kde uvedu výše popsané? A mám zkrácení prac. doby a přizn. inv. d. hlásit na VZPa OSSZ? Dále pak - pracuje jako svářeč, a podle Posudku má vykonávat činnost jen s podstatně menšími nároky na těl. schopnosti. Ale co my s tím? Kde pro něj máme vzít takovou práci? Invaliditu si zavinil sám (nadměrné pití a kouření dlouhá léta) a zaměstnavatel teď neví, co s ním, v případě výpovědi mu náleží odstupné 12 měs.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 10. 2012 8:38

jasná (neregistrovaný)

Re: invalidita I. stupně
      To, že mu byla přiznána invalidita není důvodem ke snížení úvazku. Záleží na zaměstnanci, zda chce úvazek snížit nebo ne. Pokud bude chtít snížit úvazek a zaměstnavatel souhlasí, pak sepište s konkétním zaměstnancem zkrácení úvazku. V prvé řadě jej musíte poslat k závodnímu lékaři, který posoudí, zda je schopen danou činnost vykonávat. Zkrácení prac. doby na SP a ZP nehlásíte. Na ZP nahlásíte zaměstnance kódem D a nezapomeňte, že bude mít slevu na dani na invaliditu (po doložení potřených písemností a zapsáním do prohlášení).

• 24. 10. 2012 9:04

Marka (neregistrovaný)

Děkuji moc. To, že zaměstnanec nemusí souhlasit už jsem také slyšela, ale hlava mi to "nebere". On není schopen vykonávat práci podle prac. sml., dostane proto ID, ale se zkrácením úvazku nemusí souhlasit. Co s ním ale máme dělat? proč tedy má ID, když nemusí souhlasit a může dál pracovat na celý úvazek? To samozřejmě není otázka pro Vás, to jen píšu, že mi to nedává logiku.

• 24. 10. 2012 14:48

kviti75 (neregistrovaný)