Re: vyúčtování energií
>Prosím o radu,
>
>přišlo nám vyúčtování od RWE na přeplatek 30,6 Kč.
>Píšou, že bude zahrnut (díky jeho výši) do vyúčtování za
>následující fakturační období. Nevím si rady s
>účtováním. Mám to v přijatých fakturách - zatím. Jak s tím
>naložit dále? Nějak to interním dokladem zrušit??
>Opravdu si s tím nevím rady.
Další faktura na energii bude například na částku 1000,- Kč a na konci bude uvedeno, že odečítají přeplatek 30,60 a máte zaplatit jen rozdíl. Zaúčtujete fakturu na 1 000,-Kč a zbytek, 30,60 zaúčtujete zápočtem s první fakturou. Zápočty Pohoda umí.
>
>Mám ještě jeden problém s vyúčtováním od ČEZu. Na účet
>nám bylo připsáno 11 Kč s tím, že prvně poslali špatné
>vyúčtování. Prvně přišla faktura na spotřebu 655,- a
>odečteny zálohy 600. Tudíž jsem zaplatila nedoplatek
>55Kč. Spletli se a mělo to být jenom 644 - jak zaúčtuji
>těch 11Kč? Jsem účetní samouk a teprve začínám. Někdo
>mi tu radil udělat dobropis, bohužel netuším, jak to
>provést.
Tam, kde zadáváte přijaté faktury, přepnete místo Faktura na Dobropis a zaúčtujete mínusem rozdíl, doložíte dopisem od ČEzu a přijatých 11,- Kč napárujete na tento doklad
>
>Děkuji
>gábina
Re: vyúčtování energií
Ale vždyť píši, že zaúčtujete fakturu, ale celou, bez toho odečítaného přeplatku, takže v našem případě na 1 000,- Kč. Zaplatíte ale jenom 969,40 a zbyde Vám tam těch 30,60Kč. Na vyúčtování od RWE máte podle Vašeho dotazu naopak přeplatek 30,60, tak uděláte ZÁPOČET obou částek mezi sebou a vše bude na nule.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní