Váš problém má několik rovin. Začít můžete např. lepší dohledatelností Vašich služeb na internetu, čímž budete získávat více poptávek a tím zvýšíte šanci na získání většího počtu zakázek. S tím bude souviset i forma Vaší obchodní komunikace, tj. umět sdělit potenciálním zákazníkům, kteří hledají dodavatele, důvody, proč oslovit právě Vás. Dále byste se měl rozhodnout, jakých tendrů se chcete účastnit, tj. abyste zbytečně neplýtval časem a energií na výběrová řízení, která jsou pouze formální a vítěz je již předem znám. Pokud tedy již ze zkušenosti víte, kde máte šanci uspět (např. bytová družstva, sdružení vlastníků bytových jednotek atd.), zaměřte se s cílenou reklamou právě na tyto subjekty. Další možností může být uzavření strategického partnerství s menší či středně velkou stavební firmou a tendrů se účastnit společnou nabídkou.
Možností, co lze udělat resp. co lze zlepšit, je určitě hodně, některé Vás budou stát pouze Vás čas, některé si vyžádají finanční investici (v tomto případě je důležité umět dobře naplánovat návratnost marketingových investic, aby se Vám vložené peníze vrátily).
Přesvědčte velkoodběratele. Tedy stavební firmy atd. Nevím v jaké podobě se prezentujete v současné době, ale možná by problém mohla vyřešit opravdu propracovaná firemní identita. Firma tak vizuálně komunikuje velice profesionálně a důvěryhodně. Možná, že Vámi zpracované nabídky a materiály nevypadají tak profesionálně, aby vzbuzovali pozornost hned na první pohled.
S propracovanou firemní identitou by neměl být problém se dále zaměřit na potencionální odběratele. Chce to tedy především opravdu zaujmout jako důvěryhodná "značka". Pokud ale toto máte vyřešené, tak je třeba hledat vhodnější způsoby jak přesvědčit potencionální odběratele ke spolupráci s Vaší firmou.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 3. 2012 12:32
Dobrý den
Jako drobný živnostník podnikám v kovovýrobě se zaměřením na stavebnictví. Výplně otvorů (Dveře, stěny...v tomto oboru jsem ještě pod zaměstnavatelem pracoval 14 let postupně od výroby až po technickou přípravu), lodžiové a balkonové zábradlí a ostatní (brány, stříšky, mříže...).
V tuto chvíli nemám žádnou propagaci (kromě webových stránek), protože narážím na cílovou skupinu. Mé produkty nenakupují obyčejní lidé, takže letákové akce, nebo inzerce mi nepřipadá jako správná volba. Prodávám stavebním firmám, případně bytovým družstvům.
Bohužel, kontakt mám jen s jednou stavební firmou, která mi v tuto chvíli dluží statisíce korun a nemyslím si že je ještě někdy uvidím. Při jakémkoli kontaktu s jinými stavebními firmami většinou nedostanu šanci ani podat cenovou nabídku, protože zde již jsou nastaveny vztahy mezi konkurencí a když už mě osloví a šanci na cenovou nabídku dostanu, zakázku nedostanu (vím o dvou případech, kde vyhrála firma která byla prokazatelně dražší a měla horší podmínky. Byly i zakázky, na kterých jsem nevydělal, ale chtěl je i dotovat, aby jsem předvedl co umím. Přesto jsem zakázku nedostal).
U bytových družstev je to jednodušší. Tam kde jsem byl přizván k nabídce, tam jsem to v 90% zakázek dostal, ale takové zakázky jsou cca 2x ročně, takže mě to neuživí.
Jsem technik, který umí vyrobit, ale neumím prodat, takže jsem hledal obchoďáky, kteří by prodávali, ale ozvali se jen dva a jejich požadavky byly nereálné pro malého podnikatele.
Jakým způsobem mohu podpořit marketing v tomto případě. Na koho ji cílit? Neumím a nechci jít cestou úplatků, takže v tomto je to složitější, ale pořád jsem přesvědčen, že je zde prostor pro mou nabídku.