Mimořádné ukončení vedení účetnictví

  • (neregistrovaný)

    9. 11. 2005 13:34

    Při mimořádném ukončení vedení účetnictví potřebuji deník daňové evidence i účetní závěrku?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 9. 11. 2005 13:55

      bdm (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      *** Trošku upřesněte, co znamená "mimořádné ukončení vedení účetnictví" ***

    • 9. 11. 2005 14:07

      mmm (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      pokud z nějakého důvodu ukončujete tak vše vč.úč.závěrky ...potom se někdy stane,že provedou opravy a budou tvrdit,že to bylo za vás...

    • 9. 11. 2005 14:16

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      Mluvím z pohledu klienta - měním účetní, a to ihned...Ptám se, jestli mám po ní požadovat jen deník daňové evidence nebo i účetní závěrku? Novou účetní zatím hledám,takže mi nemá kdo poradit.

    • 9. 11. 2005 14:37

      Vlaďka (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      Změna účetní není důvod k účetní závěrce, měla by vám předat veškeré doklady a také účetní knihy k datu předání účetnictví nové účetní, která bude normálně pokračovat do konce roku 2005 a teprve ta vám udělá účetní závěrku. Doporučuji sepsat protokol o tomto předání, kde bude přesně popsáno, co se předává. Ať si nejdříve nová účetní projde to, co stávající udělala, jestli je to ve stavu ,aby se dalo bez problémů pokračovat a sama si řekne, co ještě chybí. Pokud je účetnictví vedeno správně není problém navázat. Ale protože chcete měnit účetní ihned, tak to tak úplně v pořádku nebude...

    • 9. 11. 2005 21:52

      VK (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      Ano není to důvod, ale je to vhodné. Samozřejmě záleží na velikosti firmy.

      Ale v každém případě však vyžadujte inventarizaci...

      (Pokud máte zájem o vedení účetnictví stačí říct dáme Vám nabídku.)

    • 10. 11. 2005 2:28

      Karl.Karel (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      No ja jsem ucetnictvi parkrate prebiral v prubehu roku a muzu rici, ze je to med.

      Moje rada je :
      - pozadovat vse co pozadovat jde. Tedy vyjet docasny penezni denik k datu ukonceni byvale ucetni. Vyjet vsechny pohledavky a zavazky a zvlaste neuhrazene. Stav pokladny a banky, ta by mela sedet na vypis.
      -dale dalsi:
      lesing, majetek odpisovany, seznam drobneho majetku v evidenci a i jine zvalstnosti, ktere se najdou v kazdem ucetnictvi plus to co je napsano vyse , inventarizace atd..
      Dale bych pozadoval zapujcit alespon na 1 mesic ucetni program v kterem jej zpracovavala pro novou ucetni, protoze urcite narazite na novou ucetni, ktera pracuje v jinem programu. Pouze jednou se mi stalo, ze jsme meli stejny program. Pak je to zase jednoduche a prechd je velmi rychly.

      Ja sem treba pri prejimani (v prubehu roku) znova vse zpracoval od zacatku roku ve svem programu a kontroloval vse s jejim zauctovanim. Zadna sranda sezere to spoustu casu, ale co clovek dnes neudela pro noveho klienta. To bohuzel vzdy delam (to zpetne zauctovani) zadara.

      Prevadite-li ucetnictvi po rocni uzaverce tak je vse o mnoho jednodussi, protoze Vam musi predat vsechny podklady k uzaverce.
      Ja bych tu zaverku alespon docasnou take pozadoval i v prubehu roku.


      No k te nabidce ke zpracovani ucetnictvi vyse v zavorce bych mel tyto pripominky.
      Chtel podotknout, jak muzete nekomu nabizet zpracovani ucetnictvi , kdyz ani nevite odkud je. Jak chcete predavat doklady, kdyz budete treba z Prahy a klient z Brna. Praxi mam overeno, ze doklady chci mit vzdy zive u sebe (vybledle uctenky z benzinek atd) a vzdalenost nad 30 km je uz na hranici dobre spoluprace a nastane casem dohadovani pri problemech, kdo ke komu pojede (predavani podkladu, kde a jak podpisy mezd a predavani podkladu u novych zamestnacu atd atd.).
      To nebyl utok, ale hole konstatovani z praxe. Vim, ze se dnes klienti schaneji velmi tezce.

      Bohuzel prace ucetnich je regionalni a zpracovani po internetu se mi zda stejnou utopii (ma-li vse fungovat normalne) jako, ze budeme bydlet na mesici, i kdyz nerikej nikdy nikdy.

    • 10. 11. 2005 9:03

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      >>>>>>>Při mimořádném ukončení vedení účetnictví potřebuji
      >>>>>>>deník daňové evidence i účetní závěrku?
      >>>>>>
      >>>>>>*** Trošku upřesněte, co znamená "mimořádné ukončení
      >>>>>>vedení účetnictví" ***
      >>>>>
      >>>>>pokud z nějakého důvodu ukončujete tak vše
      >>>>>vč.úč.závěrky ...potom se někdy stane,že provedou
      >>>>>opravy a budou
      >>>>>tvrdit,že to bylo za vás...
      >>>>
      >>>>
      >>>>Mluvím z pohledu klienta - měním účetní, a to
      >>>>ihned...Ptám se, jestli mám po ní požadovat jen deník
      >>>>daňové
      >>>>evidence nebo i účetní závěrku? Novou účetní zatím
      >>>>hledám,takže mi nemá kdo poradit.
      >>>Změna účetní není důvod k účetní závěrce, měla by vám
      >>>předat veškeré doklady a také účetní knihy k datu
      >>>předání účetnictví nové účetní, která bude normálně
      >>>pokračovat do konce roku 2005 a teprve ta vám udělá
      >>>účetní
      >>>závěrku. Doporučuji sepsat protokol o tomto předání,
      >>>kde bude přesně popsáno, co se předává. Ať si
      >>>nejdříve
      >>>nová účetní projde to, co stávající udělala, jestli
      >>>je
      >>>to ve stavu ,aby se dalo bez problémů pokračovat a
      >>>sama si řekne, co ještě chybí. Pokud je účetnictví
      >>>vedeno
      >>>správně není problém navázat. Ale protože chcete
      >>>měnit
      >>>účetní ihned, tak to tak úplně v pořádku nebude...
      >>
      >>Ano není to důvod, ale je to vhodné. Samozřejmě
      >>záleží
      >>na velikosti firmy.
      >>
      >>Ale v každém případě však vyžadujte inventarizaci...
      >>
      >>(Pokud máte zájem o vedení účetnictví stačí říct dáme
      >>Vám nabídku.)
      >
      >No ja jsem ucetnictvi parkrate prebiral v prubehu
      >roku a muzu rici, ze je to med.
      >
      >Moje rada je :
      >- pozadovat vse co pozadovat jde. Tedy vyjet docasny
      >penezni denik k datu ukonceni byvale ucetni. Vyjet
      >vsechny pohledavky a zavazky a zvlaste neuhrazene. Stav
      >pokladny a banky, ta by mela sedet na vypis.
      >-dale dalsi:
      > lesing, majetek odpisovany, seznam drobneho majetku v
      >evidenci a i jine zvalstnosti, ktere se najdou v
      >kazdem ucetnictvi plus to co je napsano vyse ,
      >inventarizace atd..
      >Dale bych pozadoval zapujcit alespon na 1 mesic
      >ucetni program v kterem jej zpracovavala pro novou ucetni,
      >protoze urcite narazite na novou ucetni, ktera pracuje
      >v jinem programu. Pouze jednou se mi stalo, ze jsme
      >meli stejny program. Pak je to zase jednoduche a prechd
      >je velmi rychly.
      >
      >Ja sem treba pri prejimani (v prubehu roku) znova vse
      >zpracoval od zacatku roku ve svem programu a
      >kontroloval vse s jejim zauctovanim. Zadna sranda sezere to
      >spoustu casu, ale co clovek dnes neudela pro noveho
      >klienta. To bohuzel vzdy delam (to zpetne zauctovani)
      >zadara.
      >
      >Prevadite-li ucetnictvi po rocni uzaverce tak je vse o
      >mnoho jednodussi, protoze Vam musi predat vsechny
      >podklady k uzaverce.
      >Ja bych tu zaverku alespon docasnou take pozadoval i v
      >prubehu roku.
      >
      >
      >No k te nabidce ke zpracovani ucetnictvi vyse v
      >zavorce bych mel tyto pripominky.
      >Chtel podotknout, jak muzete nekomu nabizet zpracovani
      >ucetnictvi , kdyz ani nevite odkud je. Jak chcete
      >predavat doklady, kdyz budete treba z Prahy a klient z
      >Brna. Praxi mam overeno, ze doklady chci mit vzdy zive u
      >sebe (vybledle uctenky z benzinek atd) a vzdalenost
      >nad 30 km je uz na hranici dobre spoluprace a nastane
      >casem dohadovani pri problemech, kdo ke komu pojede
      >(predavani podkladu, kde a jak podpisy mezd a predavani
      >podkladu u novych zamestnacu atd atd.).
      >To nebyl utok, ale hole konstatovani z praxe. Vim, ze
      >se dnes klienti schaneji velmi tezce.
      >
      >Bohuzel prace ucetnich je regionalni a zpracovani po
      >internetu se mi zda stejnou utopii (ma-li vse fungovat
      >normalne) jako, ze budeme bydlet na mesici, i kdyz
      >nerikej nikdy nikdy.
      >
      >
      >A jaký je Váš postup ke klientům v případě zpracování této účetní závěrky? Účtujete zvlášť nebo je to "v ceně" jakéhosi měsíčního paušálu? Já osobně si za ni neúčtuju. Když mně chce klient vyměnit, je asi se mnou nespokojen.

    • 12. 11. 2005 1:59

      Karl.Karel (neregistrovaný)

      Re: Mimořádné ukončení vedení účetnictví
      Taky bych neuctoval.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).