Re: Zacinam - zamestnanci
Řidiče můžete platit fixní měsíční mzdou ,od ujetého km, hodinově nebo kombinací. Musite dodržet minimální mzdu podle tarifní třídy . To je nyní např. u vozidel nad 12 t 8770,-. dále musíte vyplácet cestovné dle zákona.
Cestovné a stravné vyplácíte vždy na základě výkazu cesty - tedy cesťáku.Odpověď celková na Váš dotaz může být poněkud obšírnější a vzhledem k tomu, že jste naprostý laik (bez urážky) opravdu také doporučuji přenechat vše na mzdové účetní,která si s tím poradí a Vám potřebné informace ohledně toho, co je potřeba rozhodně poskytne.
Omlouvám se ale legraci si nedělám, píšu že jsem laik a chtěl jsem mít vše v pořádku. Shaním nějakou firmu, která by mě ty mzdy dělala ale nemůžu nikoho najít. Mě jde o to, že řidiči už jezdí a abych měl vše v pořádku. Ale nejsem z města, jsem z malé obce, proto je pro mě obtížné někoho sehnat externě.
CHtěl jsem jen prvotní doklady, abych věděl co musí vyplňovat.
Holt začnu obvolávat účetní firmy, jestli mi poradí tam.
Ještě jednou se Vám omlouvám, že jsem otravoval. Ale myslel jsem, že se tu pohybují lidi, kteří ty mzdy dělají. Ono nevím kde bydlíte, ale tady se musíte sakra ohánět abych uživil sebe a teď i ty řidiče.
Pane Veselý já bych to neviděla tak složitě. Mzdu stanovte tak, aby jste ji snadno vypočítal (měsíční nebo od kilometru). Stazku si píšou řidiči a jsou jistě proškoleni jaké mají mít bezpečnostní přestávky.Jak se počítá sociální a zdravotní vám vysvětlí každá účetní. Nemocenskou za Vás počítá sociálka. Ještě jak správně spočítat cestovné a mate hotovo.........
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
17. 11. 2005 16:50
Vážení, obracím se na Vás s prosbou o pomoc.
Jsem malý podnikatel v autodopravě a jsem nucen zaměstnat 2 řidiče. Vše jsem si oběhal - přihlasil se k závislé dani, na sociálce se přihlasil jako malá orgonizace.