Víno jako propagační předmět

  • (neregistrovaný)

    23. 11. 2005 11:07

    Dobrý den, dnes v HN (magazín IN, str.7) vyšlo, že podle nového znění zákona o státním zemědělském intervenčním fondu bude možné již ve zdaňovacím období zahájeném v roce 2005 zahrnout do výdajů na firemní reprezantaci i tiché víno, jehož hodnota bez DPH nepřesáhne 500,- Kč. Aby moho být tiché víno uplatněno "jako náklad na dosažení, zajištění a udržení přjmů", musí spl%novat podmínky stanovené zákonem pro reklamní a propagační předměty.

    Takže tiché víno už není předmětem spotřební daně? Nové znění citovaného zákona nemůžu najít. Víte o tom někdo něco víc?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 11. 2005 12:25

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: víno jako propagační předmět
      Tak co já vím, tak za tichá vína se spotřební daň neplatí.Platí to jen na šumivá vína, lihoviny a meziprodukty.

    • 23. 11. 2005 13:07

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: víno jako propagační předmět
      Byla jsem včera na školení a zrovna toto jsem probírali a paní auditorka nám sdělila, že tichá vína až v roce 2006, bude to v novele ZPD. Takže v roce 2005 ještě né!

    • 23. 11. 2005 13:22

      Vladimír (neregistrovaný)

      Re: víno jako propagační předmět
      To jste smíchala pár nesouvisejících věcí. Od 10.11.2005 jsou tíchá vína do 500,- Kč jako reklamní předmět daňově uznatelným nákladem. Nelze si však odečíst DPH. Možný odpočet DPH je navrhován v připravované novele zákona o DPH, která by měla platit od 1.1.2006. Jinak se to tady už probíralo.

    • 23. 11. 2005 16:32

      Jana (neregistrovaný)

      Re: víno jako propagační předmět
      V zákoně o daních z příjmů došlo k těmto změnám:
      Za dar, který není daňovým nákladem, se nepovažuje reklamní či propagační předmět označený obchodní firmou či ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží či služby, pokud má hodnotu bez DPH do 500 Kč a není předmětem spotřební daně. Od 10. listopadu může být takovým předmětem tiché víno, i když je předmětem spotřební daně. Splňuje-li i ostatní podmínky, jde o daňový náklad.

      Jelikož zákon o DPH v § 75 odst. 3 stanoví, že plátce nemá nárok na odpočet DPH u výdajů na reprezentaci, které dle zákona o dani z příjmů nelze uznat jako daňový, pak, pokud lze poskytnutí tichého vína do hodnoty 500,00 Kč bez DPH uznat jako daňový náklad, lze i odečíst DPH.
      Před touto úpravou zákona o dani z příjmů nebylo možno tiché víno poskytnout jako reklamní předmět s daňovou účinností, jelikož p o d l é h a l o spotřební dani a nebyla stanovena žádná vyjímka. To, že bylo následně od spotřební daně osvobozeno, neznamenalo, že lze uznat pro účely stanovení základu daně.

    • 5. 12. 2005 22:14

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: víno jako propagační předmět
      A jak Vy můžete vědět, co je to ZPD? A patří to tam.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).