Prosííím nějakého právníka

• (neregistrovaný)

24. 11. 2005 13:45

Dobrý den. Potřebuji právní radu, protože jsem naprostý laik a o některých věcech se mohu pouze domnívat. Jsme malá organizace. Zaměstnali jsme pracovníky z a.s. a oni k nám nastoupili s tím, že pracovní smlouvy měli nové, ale pouze formálně. Bylo v nich uvedeno, že i nadále (přesněji řečeno do 31.12.2005) se pracovní poměry a odměňování bude řídit, jejich kolektivní smlouvou z a.s., kde byli zaměstnáni a že dne 1.1.2006 bude sepsána smlouva nová. Jde mi nyní o to, jestli až s nimi budeme 1.1.2006 sepisovat novou smlouvu s úplně jinými náležitostmi můžeme dát do smlouvy zkušební dobu. Předem moc děkuji za radu.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 11. 2005 14:35

Anonymní (neregistrovaný)

Re: Prosííím nějakého právníka
      Pokud bude vznikat nový pracovní poměr, zkušební dobu lze. Jinak nelze.

• 24. 11. 2005 15:04

Anonymní (neregistrovaný)

Zaměstnavatel zůstává to ano ale ve smlouvách mají doslova napsáno:"Prac. smlouva nábývá platnosti dnem nástupu do zaměstnání t.j. 22.8.2005 a je platná do 31.12.2005. Dne 1.1. bude se zaměstnancem uzavřena novápracovní smlouva, která se nebude řídit Kolektivní smlouvou a.s. xxx. "
      Jedná se tad o nový prac. poměr? Podle mě ano.

• 24. 11. 2005 17:21

Jiřka (neregistrovaný)

V pracovních smlouvách se uvádí, zda jde o pracovní poměr na dobu určitou nebo na dobu neurčitou. To, že tam máte napsáno, že pracovní smlouva je platná do 31.12. ještě neznamená, že jde o pracovní poměr na dobu určitou, může to třeba jen znamenat, že údaje smluvené v této pracovní smlouvě platí do konce roku a od nového roku bude napsán dodatek s novými údaji.