Dobropis je vlastně opravný daňový doklad. Pokud zákazník převzal zboží, vystavila bych DD a k tomu DD bych udělala opravný daňový doklad (stejny jako DD akorat se zápornymi znaménky). Opravné DD bych evidovala pod vlastni ciselnou řadou.
V Přiznání DPH a KH bych to dala do prijmu a pokud je ODD s DUZP ve stejném měsíci dala bych si jej zaroven do odpoctu DPH.
Ještě bych ale počkala zda neodpoví někdo zkušenější.
Moooc děkuju.
1)A jaky bude DUZP opravneho dokladu? Datum doruceni toho zboží zpět nebo datum kdy mě o tom zákazník informoval?
2)cistelnou radu si vytvořím třeba OF2101 a budu pokracovat po cely rok a v dalsim roce vytvorim novou číselnou řadu,?
3) mam do ODD pdat nejakou poznamku proc k ODD doslo? Treby pravě poznamka: odstouoeninod kupni smlouvy (+ pricvaknout to odstoupeni obdrzene id zakaznika?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
21. 4. 2021 20:27
Dobrý den, provozuji eshop a zakaznik chce vratot zbozi ve 14denni lhute, samozrejmě má právo. A ted prosim o radu jak z me strany postupovat?
DD jsem zatim nevystavila, vyzvedl dnes. Jestli se nepletu, tak tim ze zbozi prevzal mam povinnost DD vystavit i kdyz vim ze bude zbozi vracet.
1) vystavim fakturu -zašlu zákazníkovi (nebo nezašlu?) A poté co obdržím zboží zpět si na DD přicvaknu odstoupení od dmlouvy od zakaznika a vystavuju ještě nějaký doklad nebo stornuju DD?
2) nevystavim k obj. DD zakaznikovi vratim penize...(takto asi nelze). Peníze mi přijdou na ucet od dopravce a ja je budu vracet, čili pohyb na účtě bude. Hlavně tim ze převzal zboží k plnění došlo.
Poté jak to provedu v DPH a KH? Dám DD do příjmu a zároveň na základě nějakého dokumentu (dobropisu...) uplatním zpět jako výdaj (vrácená platba,)?
Vedu daňovou evidenci a jsem plátce DPH.
Děkuju za pomoc, zatím jsem toto neřešila.