Vyřízení reklamace

  • (neregistrovaný)

    16. 1. 2006 23:28

    Prosím o vysvětlení pojmu "vyřízení reklamace" podle zákona o ochraně spotřebitele. Pokud zákon hovoří v § 19 o povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci do 30 dnů, má prodávající povinnost mne i v této lhůtě kontaktovat a informovat o vyřízení reklamace nebo nikoliv?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 1. 2006 9:31

      business.center.cz (neregistrovaný)

      Re: vyřízení reklamace
      Domnívám se, že Vás sám aktivně kontaktovat nemusí, pokud jste se tak nedohodli (a i tak by se to těžko dokazovalo a vymáhalo).
      V praxi se to aplikuje tak, že pokud přijdete 30. den a prodávající pro Vás nemá opravené zboží nebo nové zboží na výměnu (dle dosavadního postupu), pak dochází k právní fikci neopravitelnosti zboží a můžete od smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).

      Robert Haken

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).