Re: vyřízení reklamace
Domnívám se, že Vás sám aktivně kontaktovat nemusí, pokud jste se tak nedohodli (a i tak by se to těžko dokazovalo a vymáhalo).
V praxi se to aplikuje tak, že pokud přijdete 30. den a prodávající pro Vás nemá opravené zboží nebo nové zboží na výměnu (dle dosavadního postupu), pak dochází k právní fikci neopravitelnosti zboží a můžete od smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).
Robert Haken
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 1. 2006 23:28
Prosím o vysvětlení pojmu "vyřízení reklamace" podle zákona o ochraně spotřebitele. Pokud zákon hovoří v § 19 o povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci do 30 dnů, má prodávající povinnost mne i v této lhůtě kontaktovat a informovat o vyřízení reklamace nebo nikoliv?