Záruční lhůta

  • (neregistrovaný)

    25. 1. 2006 12:47

    Dobrý den,ráda bych se informovala na délku záruční lhůty u zboží, které právnická osoba(s.r.o.)nakoupí od dodavatele a dále jej prodává koncovému uživateli. Společnost nakoupí zboží, které prodá třeba za půl roku, někdy i déle. Koncový zákazník přijde reklamovat výrobek těsně před vypršením záruční lhůty. Kam se obrátí společnost s reklamací, když jí už dvouletá záruční lhůta uplynula?

    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 1. 2006 14:09

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: záruční lhůta
      Záruční doba je opravdu dvouletá. Ale začíná běžet ode dne prodeje ve Vaší prodejně tedy v den kdy Vy vystavíte daňový doklad! Je pár vyjjímek kde je záruční doba kratší a to 6 měsíců. Jedná se zejména o repasované či opravované zboží. Ondra :-)

    • 25. 1. 2006 14:47

      business.center.cz (neregistrovaný)

      Re: záruční lhůta
      Vztah obchodu a jeho dodavatelů (distributorů, velkoobchodů) se řídí obchodním zákoníkem a tam záleží, co si spolu dohodnou. V zásadě si mohou dohodnout, že bude záruka za jakost stoletá nebo i dvoudenní.
      Pokud si nic nedohodnou, pak není záruka za jakost žádná. Pouze základní odpovědnost za vady v okamžiku prodeje.

      Jinak v praxi je to obvykle tak, že velkoobchod/distributor poskytuje záruku stejnou, jako bude mít koncový spotřebitel, většinou však počítáno od data zakoupení obchodníkem. Odpovědnost za období, které vzniká rozdílným datem nákupu a prodeje tak přechází na obchodníka. Je to prostě riziko podnikání, které můžete dohodou přenést na velkoobchod/distributora, nicméně ze zákona o nevyplývá.

      Robert Haken

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).