Re: započtení pohledávky
Nejsem právník, ale myslím si, že se u Vás nesetkaly pohledávky způsobilé k započtení, protože jsou každá jiného druhu. Aby mohla druhá strana provést započtení bez Vašeho souhlasu, musela by být jejich pohledávka z titulu náhrady škody vymahatelná u soudu. Přečtěte si také § 358 a následující obchodního zákoníku.
Re: započtení pohledávky
http://www.infoportal.cz/?sekce=2&uroven=3&obsah=0&cid=135917
tady máte adresu, na které je podrobný článek o Dohodě o narovnání, což je řešení započtení pohledávek. Jednostranně nelze nic započíst, musí se na tom strany dohodnout.
Pokud by Vám to nešlo otevřít, dejte mejl a já Vám to pošlu.
pája
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
27. 1. 2006 18:57
Dobrý večer,
ráda bych se zeptala, jak je to s možností započtení pohledávky. Dle § 580 Obč. zákoníku "...vzájemné pohledávky zaniknou započtením, jestliže některý z účastníků učiní vůči druhému projev směřující k započtení. Zánik nastane okamžikem, kdy se setkaly pohledávky způsobilé k započtení."
Zajímá mě, co se považuje za projev směřující k započtení a jestli jej lze učinit jednostranně, bez souhlasu (písemného) jedné ze stran? Jde o to, že mi jednou firmou nebyla uhrazena faktura s tím, že jejím neuhrazením si kompenzují škodu, kterou jsem jim byla mnou údajně způsobena.
Ačkoli s tím nemůžu souhlasit, jelikož náhrada škody byla učiněna pojistným plněním a na žádné započtení nebyl ze strany dlužníka žádný nárok. Za jakých podmínek lze učinit vzájemný zápočet?