Re: nájemní smlouva do 31.9.2006
K datu 31.9. se radši vyjadřovat nebudu, protože si nejsem jistá. Ale pokud jste odevzdal klíče a prostory až 4.9., tak bych považovala za zcela oprávněný požadavek pronajímatele, abyste zaplatil nájem za červenec a srpen, protože nemohl byt pronajmout někomu jinému.
Dále by bylo důležité znát výpovědní lhůtu, tj. jak dlouho před ukončením nájmu je třeba protistraně hlásit předčasné ukončení. I kdybyste předal prostory 30/6, tak by se pronajímatel nejspíš stejně mohl bránit, že jste mu to řekl pozdě (na konci června) a že tedy neměl dostatek času nabídnout pronájem prostor jinému zájemci - třeba turistům jako letní byt, nějaké agentuře apod.
Nejsem právník, ale domnívám se, že vaším jednáním vznikla pronajímateli škoda ve výši ušlého příjmu z nájemného, kterou po vás celkem oprávněně požaduje. Osobně bych považovala z vaší strany za solidní, kdybyste ten nájem doplatil.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Stát zveřejnil maximální ceny paliv. Od zítřka nesmí pumpy zdražit nad limit
Finanční správa začíná vracet peníze. Podívejte se, kdy vám dorazí
Firmy narážejí v novém hlášení. Kvůli těmto chybám jim systém vrací podání
Historie čerpacích stanic: Víte, že než vznikly, prodávalo se palivo v lékárnách?
Další vysoká pokuta za švarcsystém, po programátorech si úřady vyšláply na kadeřnice
Konec drahého tankování? Vláda zavádí stropy a zlevňuje naftu
8. 9. 2006 19:52
Ve smlouvě o pronájmu je uvedeno, že nájem trvá od 1.9.2005 do 31.9. 2006. Co všechno z toho plyne? Je možné tuto smlouvu považovat za neplatnou? (září ma jen 30 dní)