Nájemné a vyúčtování záloh

  • (neregistrovaný)

    19. 1. 2007 8:57

    S.r.o. pronajímá nemovitost. Ve 12/06 dostali zálohu na nájemné na leden. Odvedeme DPH z přijaté platby ve výši 45 000 Kč. Na DPH z nájemného za prosinec odvedeme 60 000,--. Celkem tedy 105 000.
    Problém spočítá v tom, že před vstupem ČR do EU, kdy se ještě neodvádělo DPH z přijatých záloh, dostalo s.r.o. zálohu na nájemné na 6 let dopředu, za kterou provedlo velkou rekontrukci budovy. I když tedy záloha z 12/2006 pokryla částu k úhradě za 1/2006, zbývá odvést na DPH ještě 15 000,-- (odečtena záloha před vstupem do EU).

    Navím je nájemné v eurech. Zálohy v CZK. Takže vzniká každý měsíč kurzový rozdíl a nájemné se mění a odečítá se jiná výše CZK zálohy (aby bylo k úhradě 0,--)

    Je správné dát nájemci daňový doklad na přijatou platbu v 12/06, kde si uplatní 45 000,--. A v 1/2007 vystavit vyúčtovací fakturu na nájemné, kde bude přeplatek ze zálohy z 12/2006 (klesl kurz eura, kleslo nájemné, záloha z 12/06 byla o něco vyšší), protože použijeme kurz 1.1.2007 a zde odvedeme zbývajících 15 000 Kč na DPH? Zbytek CZK zálohy, která zbyla z důvodu poklesu eura bychom odečetly z nájemného za 2/2007.

    Auditor nájemce po nás totiž chce vystavit fakturu za nájemné za 1/2007 v prosinci, tudíž by tam nebyl kurz 1.1.2007 a odvedli bychom najednou 60 000 za nájemné za prosinec, 45 000 za DPH z přijaté zálohy a 15 000 z vyúčtování nájemného za leden.

    Nevíme, proč bychom měli v prosinci odvádět DPH z lednového nájemného (těch 15000).

    Nevíte někdo, proč to tak auditor chce?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).