Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 3. 2012 11:03
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu. Naše společnost pořizuje zatím na základě smlouvy o smlouvě budoucí budoucí majetek - budova (výrobní hala s technologickým vybavením) včetně pozemku. Jelikož tato budova nebyla několik let v provozu nese to sebou své následky - rozbitá okna, nefunkční topení, popraskané trubky, atd. Abychom mohli halu uvést do provozu, samozřejmě co nejdříve, je potřeba tyto nedostatky opravit. Pokud tyto opravy provedeme v meziobdobí, kdy ještě není majetek "náš", ale je pouze sepsána smlouva o smlouvě budoucí, kde se ale smluvní strany dohodly, že uvedenou nemovitost můžeme využívat ke své podnikatelské činnosti již dnem 1.2.2012 až do doby převodu vlastnického práva k nemovitostem- od této doby tedy platíme energie, provádíme výše zmíněné opravy, atd., čili plně využíváme, ale ještě nám to nepatří. Můj dotaz zní, mohu tyto opravy, energie a další náklady s tímto spojené účtovat rovnou do nákladů, nebo zatím na náklady příštích období a až budeme mít nemovitost převedenou do vlastnictví, potom teprve přeúčtovat do nákladů?Děkuji všem předem za radu a reakce.