Hlavní navigace

Věstavěný kancelářský nábytek

  • (neregistrovaný) 83.240.12.---

    11. 1. 2014 18:04

    Dobrý den,

    do kanceláře, kterou máme v pronájmu, jsme si nechali udělat nábytek na míru. Na faktuře je uvedeno: šatní skříň s věšákovou stěnou, kancelářská skříň, skříňka na wc. Celková částka je 30tis. Kč bez DPH a fakturují s 21% DPH. Dle mého názoru (při pohledu na nábytek) se jedná o vestavěný nábytek.
    Mám 2 dotazy:
    1) Jak účtovat a jak s uplatněním DPH v případě, že bychom na toto skutečně pohlíželi jako na vestavěný nábytek a kancelářské prostory nejsou naše, nýbrž jsou nám pronajímány?
    2) Je nutné to účtovat jako vestavěný nábytek, když z faktury to tak nevypadá?

    Předem děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 1. 2014 18:51

      Danaa (neregistrovaný) 85.135.87.---

      Re: Věstavěný kancelářský nábytek
      Dle mého se o vestavěný nábytek nejedná. Musel by být zabudovaný do stěn. V případě stěhování si ho zřejmě můžete odvézt.

    • 11. 1. 2014 19:06

      Pavlusak (neregistrovaný) 83.240.12.---

      Re: Věstavěný kancelářský nábytek
      Vzhledem k tomu, že šatní skříň je od podlahy až ke stropu a dotýká se z boku stěn a kancelářská skříňka je vyloženě dělaná na míru, přičemž u stěny je i zasilikonovaná, tak se obávám, že se zřejmě o vestavěný nábytek jednat bude. Jak tedy v tomto případě účtovat a nárokovat DPH?

    • 11. 1. 2014 20:37

      KarlaV (neregistrovaný) 80.90.129.---

      Re: Věstavěný kancelářský nábytek
      instalace vestavěných skříní spadá do režimu PDP, takže spíš otázka, jestli se jedná o vestavěné skříně, ale asi bych se dodavateli ozvala s tím, aby fa opravil do režimu PDP (mimo jiné platí, že pokud si s režimem PDP nejsem jist, zda to tam spadá nebo nikoliv, tak raději vystavit FA v režimu)...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).