S.r.o., hosp.výsl. a rezer.fond

• (neregistrovaný)

5. 12. 2005 8:38

Prosím poraďte - jsem začátečník a vedu účetnictví pro malou s.r.o., založenou v r.2004, kde je jediný společník. Za loňský rok měli výsledek hospodaření cca 20 tis.Kč a dosud je na účtě 431. Chtěla jsem zápis z valné hromady, abych výsledek přeúčtovala, udělají ho dodatečně, ale chtějí po mně vědět, kolik má bý vytvořen rezervní fond.
    Je to nejméně 10% z čistého zisku, ne víc než 5% z hodnoty základního kapitálu?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 12. 2005 8:55

Anonymní (neregistrovaný)

Re: s.r.o., hosp.výsl. a rezer.fond
      Ano, viz par. 124 obchodního zákoníku zde záložka " zákony"

• 5. 12. 2005 8:57

Lenka (neregistrovaný)

Uvedu Vám příklad z mé směrnice:
      Převod účetního zisku či ztráty na účet 431
      Rozhodnutí „Valné hromady “o rozdělení hospodářského výsledku (popř. úhradu ztráty) stanoví obchodní zákoník, společenská smlouva a rozhodnutí valné hromady.
      a) dle § 67 odst. 2 obchodního zákoníku vytváří s.r.o. rezervní fond povinně z čistého zisku
      b) společnost si nevytvořila rezervní fond při vzniku společnosti, proto vytváří rezervní fond dle § 124 odst. 1 obchodního zákoníku z čistého zisku vykázaného v řádné účetní závěrce za rok 2004, v němž poprvé čistý zisk vytvořila, a to ve výši nejméně 10 % z čistého zisku, avšak ne více než 5% z hodnoty základního kapitálu. Tento fond se ročně doplňuje o částku nejméně 5% z čistého zisku, až do dosažení výše rezervního fondu tj. 20 000 Kč, což znamená 10 % základního kapitálu.

• 5. 12. 2005 10:14

bdm (neregistrovaný)

*** Je to především tolik, kolik je uvedeno ve společenské smlouvě. Předpokládám, že ta není v rozporu s Obch.Z. Takže se řiďte společenskou smlouvou ***

• 5. 12. 2005 10:56

Lenka S. (neregistrovaný)

Pro upřesnění nejen pro bdm:
      Ano, opoměla jsem dodat, pokud není ve společenské smlouvě uvedeno jinak. Jinak dle Obch.zákoníku.