Hlavní navigace

Začátek podnikání a spousta otázek

  • 89.102.200.---

    27. 12. 2011 11:27

    Ahoj.

    Řeším problém, který pro Vás bude snadným soustem... Plánuji podnikání ve dvou oborech najednou:

    a) e-shop => nákup a prodej


    • bude tvořit 10% mého zisku

    • nákup bude ze zahraničí Eur, Libra, USD

    • prodej bude v ČR v CZK

    • prodej bude koncovým zákazníkům - spotřebitelům/li]

    b) projektová činnost

    • bude tvořit 90% mého zisku

    • budu fakturovat firmám, které jsou plátci DPH



    A teď otázky, na které neznám odpovědi...

    1)
    90% mého zisku bude generováno fakturací společnostem, které jsou plátci daně. Pokud nebudu plátce daně, znamená to, že si mě firma, která si mě najme, nemůže nárokovat odpočet DPH a tedy, že pro ni jsem o 20% dražší než případní konkurenti, kteří jsou plátci DPH. Je moje teorie správná?

    2)
    Od jakého obratu (za jak dlouhé období) musím být plátcem DPH?

    3)
    Jaké další povinnosti se váží k tomu, když budu plátce DPH?

    4)
    Většinu roku budu generovat náklady pouze na úrovni 10% z mého zisku. Výdaje mám tedy evidovat paušálem?

    5)
    Chci si pořídit auto, ale ještě nemám živnostenský list. Mám auto pořídit až po zřízení živnostenského oprávnění? Pomůžu si tím nějak?

    6)
    Auto budu používat z 90% pro účely podnikání. Mám na základě toho nárok na nějaké úlevy? Pokud ano, tak na základě čeho?

    Předem díky za rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 12. 2011 10:00

      Rop

      1. Ne tak zcela. To závisí čistě na Vás. Vzhledem k tomu, že k projektové činnosti nemáte moc nákladů, tak většinu ceny bude tvořit váš zisk. Takže můžete prodávat za stejnou cenu jako ostatní bez DPH. Čili nákladově na tom budete stejně.

      2. Za 12 po sobě jdoucích měsíců 1 mil. Kč (od nějaké doby v budoucnu to bude 750 tis. Kč - jenom přesně nevím od kdy - nestíhám nějak ty budoucí novely sledovat)

      3. Vést příslušnou evidenci, podávat daňové přiznání, vystavovat daňové doklady ...

      4. To je dobrovolné rozhodnutí, ale v tomto případě bude zřejmě i výhodné.

      5. Pokud budete mít výdajový paušál tak ne.

      6. Pokud budete mít výdajový paušál tak ne ... v tom jsou zahrnuty všechny výdaje (náklady). Žádné další přičíst nemůžete.

      7. Najděte si účetního či daňového poradce.

    • 29. 12. 2011 10:04

      bez přezdívky

      Díky za rady...

      Nebojte, poradce si najdu - jen musím mít nějaké informace, abych byl schopen vůbec vyhodnotit, jestli poradce zná, co má znát a jeslti svoji práci dělá dobře :)

      Já tu, hodně i díky Vám, získávám jen základní obecné povědomí :)

    • 29. 12. 2011 12:26

      Rop

      To zda poradce svou práci zná se bohužel pozná až při první kontrole od finančního úřadu :-)

      A vaše otázky jsou opravdu velmi základní ... tohle by měl znát každý maturant z obchodní akademie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).